המשקיע שאמר שהוא "מעדיף ביטקוין על אג"ח" - והחזיר את שוק הקריפטו לחיים

ריי דליו, מייסד קרן הגידור ברידג'ווטר אסושיאייטס, שיבח את הביטקוין בראיון והזניק את השוק - שאתמול עוד היה צבוע באדום • הביטקוין מתקרב ל-38 אלף דולר, האת'ריום מזנק

ביטקוין / צילום: Shutterstock
ביטקוין / צילום: Shutterstock

עוד תהפוכות בשוק הקריפטו התנודתי: השבוע התחיל בירידות עמוקות בכל המטבעות הדיגיטליים, בהמשך לזעזועים הקשים שהשוק ספג בשבוע שעבר. היום, סוף סוף, המסכים נצבעו בירוק: הביטקוין שוב נסחר במעט פחות מ-38 אלף דולר, אחרי שאתמול צנח עד לרמה של 31 אלף דולר.

מי שסייע בהתנעת השוק הוא המשקיע המיליארדר ריי דליו, מייסד קרן הגידור ברידג'ווטר, שהתבטא במסגרת ראיון בנוגע לשוק הקריפטו והביטקוין בפרט, ואף אמר כי הוא "מעדיף ביטקוין על פני אג"ח". עוד אמר כי הוא "חושב שהסיכון הכי גדול של הביטקוין זו ההצלחה שלו".

גם שאר המטבעות הדיגיטליים נהנים מהמשקיעים שחזרו לשוק, והם נסחרים בעליות נאות. האת'ריום, שאתמול צנח עד לרמה של 1,700 דולר, עלה לרמה של כ-2,500 דולר. הדוג'קוין, שקפץ ל-42 סנט בשבוע שעבר בעקבות ציוץ של אלון מאסק, נסחר עכשיו סביב 33 סנט. גם הריפל מתקן חלק מהירידה העמוקה שספג השבוע, ועולה ל-87 סנט.

הירידות בשבוע שעבר נעו בין השאר בעקבות הודעה של משרד האוצר האמריקאי, שביקש להחמיר את המיסוי על שוק הקריפטו, והודעת ממשלת סין על איסור שימוש במטבעות דיגיטליים.