נופר אנרגיה סוגרת את הרבעון עם קפיצה של 148% בהכנסות

נדב טנא , מנכ"ל נופר אנרגיה: "הגידול המהיר במהלך החודשים האחרונים משתקף היטב בהכפלת כמות הפרויקטים המחוברים לרשת החשמל ובתנופת הקמות של מאות פרויקטים בהספק של 635 מגוואט אשר יחוברו לרשת החשמל עד סוף 2022"

עופר ינאי, שחר גרשון, נדב טנא, נועם פישר / צילום: שלומי יוסף
עופר ינאי, שחר גרשון, נדב טנא, נועם פישר / צילום: שלומי יוסף

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה פרסמה הבוקר תוצאות טובות לרבעון הראשון של 2021. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 78.6 מיליון שקל , קפיצה של 148% ביחס להכנסות הרבעון המקביל ב-2020.

נופר אנרג'י  הצטרפה לבורסה בדצמבר האחרון. בחברה מציינים כי היקף הפרויקטים המחוברים צמח ל-154 מגוואט, גידול של 97% ביחס למועד התשקיף (שהתבסס על דוחות החצי הראשון של 2020). היקף הפרויקטים המצויים בהקמה זינק לכ-663 מגוואט , צמיחה של 111% בהשוואה למועד התשקיף, וסך ההספק של הפרויקטים הבשלים עומד על 1,168 מגוואט , גידול של 69% בהשוואה למועד התשקיף.

הרווח הנקי של נופר הסתכם ברבעון בכ-1.3 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-220 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

במקביל לפרסום הדוחות עדכנו בנופר כי נחתם ההסכם לרכישת 67% מהזכויות בחברת "Blue Sky", העוסקת בייזום, ניהול , הקמה והחזקה של פרויקטים סולאריים על גבי גגות מבנים מסחריים ומערכות אגירה בארה"ב תמורת כ-91 מיליון דולר. 

לדברי נופר, בלו סקיי מתמקדת בשיתופי פעולה עם גופים עתירי נדל"ן מסחרי, בהקמת מערכות סולאריות על גגות נכסיהן ובמכירת החשמל המיוצר בהן לשוכרי חברות הנדל"ן. זהו סגמנט המאופיין ברווחיות ובתשואות גבוהות משמעותית מהמקובל בשוק. התעריף הממוצע של המערכות המחוברות של בלו סקיי עמד בשנת 2020 על 19 סנט לקוט"ש. 

להערכת החברה, המודל הייחודי של בלו סקיי, שיתופי הפעולה עם חברות הנדל"ן המובילות והסינרגטיות הגבוהה לניסיון ולפעילות נופר אנרגיה בשוק הגגות בישראל , יביאו להרחבה משמעותית של פורטפוליו הפרויקטים של החברה הנרכשת ולהקמה של מאות מגוואטים נוספים בתשואות גבוהות במהלך השנים הקרובות.

עוד מציינים שם כי כיום מחזיקה בלו סקיי בפורטפוליו פרויקטים סולאריים ומערכות אגירה בהפעלה מסחרית, הקמה, לקראת הקמה ורישוי בהספק כולל של כ-82 מגוואט . 

נדב טנא , מנכ"ל נופר אנרגיה, מציין כי "אנו פותחים את 2021 עם רבעון יוצא מהכלל שתוצאותיו מביאות לידי ביטוי את אסטרטגית הצמיחה המהירה של החברה בשווקים ובסגמנטים המאופיינים בקצב צמיחה משמעותי וברווחיות גבוהה , בהם יש לחברה יתרון יחסי. הגידול המהיר במהלך החודשים האחרונים משתקף היטב בהכפלת כמות הפרויקטים המחוברים לרשת החשמל ובתנופת הקמות של מאות פרויקטים בהספק של  635 מגוואט אשר יחוברו לרשת החשמל עד סוף 2022. במהלך החודשים הקרובים נמשיך במגמת ההתרחבות המואצת בארץ ובחו"ל תוך התבססות על יכולות הצמיחה המשמעותיות של הפלטפורמות השונות אשר בבעלותנו".