חודשיים לפני האולימפיאדה: ארה"ב מזהירה מפני נסיעה ליפן

מחלקת המדינה אומרת שהסיכון להתפרצות הקורונה הוא הסיבה לאזהרת המסע

האצטדיון האולימפי בטוקיו / צילום: Shutterstock, StreetVJ
האצטדיון האולימפי בטוקיו / צילום: Shutterstock, StreetVJ

מחלקת המדינה של ארה"ב הזהירה אמריקאים שלא ייסעו ליפן בגלל הסכנות שמציבה מגפת הקורונה. אזהרת המסע שפורסמה על יפן אתמול (ב') הודיעה שהסכנה היא ברמה הגבוה ביותר, רק חודשיים לפני אולימפיאדת טוקיו.

אזהרות המסע של מחלקת המדינה נועדו להזהיר נוסעים מסכנות במדינות זרות. ליד יפן כרגע מופיע שהמדינה נמצאת ב"רמה 4: לא לנסוע לשם". מותר לאמריקאים לטוס ליפן, אך הם עושים זאת תוך נשיאת אחריות על עצמם.

בחודש שעבר, כיסו אזהרות המסע של מחלקת המדינה כ־80% ממדינות העולם, בזמן שמדינות רבות המשיכו להתמודד עם התפרצויות. בינתיים, המצב בארה"ב השתפר.

ממוצע המקרים המדווחים על פני שבוע בארה"ב ירד מתחת ל־30 אלף מקרים ביום והוא יורד כל הזמן, כשיותר ויותר אנשים באוכלוסייה מתחסנים נגד המחלה הקטלנית. ברמה לאומית, יותר מ־39% מהאזרחים חוסנו לגמרי ויותר מ־49% קיבלו לפחות מנת חיסון אחת.

לשם ההשוואה, יפן רק התחילה להפיץ חיסונים בקנה מידה משמעותי לאוכלוסייה המזדקנת שם. מבחינת המצב הפוליטי בתוך המדינה, ההתנגדות לאולימפיאדה גוברת. כמה מנהיגים עסקיים יפנים בולטים הזהירו שעריכת המשחקים עשויה להזיק יותר מלהועיל לכלכלה בטווח הארוך.

במרץ האחרון, כשהמגפה רק החלה, העלתה מחלקת המדינה את אזהרת המסע שלה לרמה 4 לכל היעדים הבינלאומיים וביקשה מאזרחי ארה"ב בחו"ל לחזור הביתה. מחלקת המדינה עצמה פינתה אלפי אזרחים אמריקאים מכל קצוות העולם, כשסגרים פתאומיים הפריעו לתוכניות נסיעה וחלק מהמדינות הטילו סגרים עם אזהרה קצרה מאוד מראש.

את ההצעה לאמריקאים לחזור הביתה ביטלו באוגוסט, אם כי יש גם מדינות רבות שסגורות בפניהם.