מכירות ציוד הקצה בהוט פיצו על השחיקה בהכנסות המגזר הנייח

החברה מדווחת על איבוד של 18 אלף מנויים במגזר הנייח כתוצאה משינוי בספירת המנויים • ה־EBITDA נשחק ברבעון ב־9%, ותזרים המזומנים נשחק ב־38%

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט / צילום: יח"צ
טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט / צילום: יח"צ

חברת התקשורת הוט פרסמה היום (ג') את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2021, מהם עולה כי רווחיות החברה נשחקה, במקביל לגידול קל בהכנסות.

למרות גידול קל בהכנסות החברה הנובע מהמגזר העסקי וממכירת ציוד, הוט מציגה שחיקה של 31 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם ב־EBITDA (רווח תפעולי לפני הפרשות ומסים) ושל 38 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל ב-2019. ה־EBITDA של הקבוצה ברבעון הסתכם ב־311 מיליון שקל, ירידה של 9% לעומת הרבעון הקודם. לדברי הוט הנתון כולל בתוכו פעילויות של חברות אחיות ולכן אינו משקף. החברה איבדה 18 אלף לקוחות בשירותים נייחים הכוללים מנויי אינטרנט וטלוויזיה וההסבר לכך הוא שינוי באופן ספירת הלקוחות.

הכנסות הקבוצה ברבעון עלו ל-973 מיליון שקל, גידול של 10 מיליון שקל ביחס לרבעון הקודם ושל 23 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, גידול של 2.3%. הגידול בא לידי ביטוי בהכנסות מהשוק העסקי וממכירת מכשירים וציוד קצה, שהסתכמו ב־79 מיליון שקל, לעומת 63 מיליון שקל ברבעון הקודם ו־59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

כאמור הכנסות שירותי הטלוויזיה והאינטרנט ספגו שחיקה וירדו ב־20 מיליון שקל ל־538 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם, ירידה של 4.4%. בסלולר בשל היעדר שירותי נדידה בעקבות סגירת התעופה בתקופת הקורונה החברה שמרה על הכנסות כמעט זהות לרבעון הקודם (ירידה של 1 מיליון בלבד) והן הסתכמו ב־204 מיליון שקל, לעומת 208 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הוט מובייל הוסיפה 5,000 אלפים מנויים.

תזרים המזומנים החופשי של הקבוצה עמד על 39 מיליון שקל בלבד, לעומת 63 מיליון שקל ברבעון הקודם, ירידה של 38%, וירידה של 69% לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהסתכם ב־106 מיליון שקל.