אסף רפפורט | בלעדי

המשקיע גילי רענן מכר מחצית מהחזקותיו בוויז של אסף רפפורט

היום פורסם כי חברת אבטחת הענן וויז גייסה 120 מיליון דולר, אך לא כל הכסף ילך לתוך החברה והסכום כולל גם מרכיב של סקנדרי. רענן יישאר בתפקיד יו"ר וויז גם לאחר המכירה

גילי רענן / צילום: איל יצהר, גלובס
גילי רענן / צילום: איל יצהר, גלובס

קרן סייברסטארטס של המשקיע גילי רענן מכרה מחצית מהאחזקות שלה בחברת וויז של אסף רפפורט. סייברסטארטס השקיעה בוויז מהקרן הראשונה שלה. המכירה התבצעה כחלק מההשקעה של 120 מיליון דולר שפורסמה היום בחברת אבטחת הענן וויז (Wiz). המשמעות היא שהגיוס כלל מרכיב משמעותי של סקנדרי בסכום של עשרות מיליוני דולרים לפחות ולא כל הכסף ממנו הגיע לתוך וויז.

רענן השקיע בסבב ההשקעה הראשון של החברה שהוקמה בתחילת 2020 מהקרן הראשונה של סייברסטארטס. לפי גורמים המעורבים בנושא, רענן מכר את ההחזקות בתשואה של פי 22 בתוך זמן קצר בלבד. גם לאחר המכירה, רענן יישאר בתפקיד יו"ר וויז.

סבב ההשקעה הנוכחי, שפורסם לראשונה היום בבלומברג, הובל על ידי ענקית התוכנה סיילספורס והשתתפה בו קרן ההשקעות הבינלאומית בלקסטון. הסבב הגיע לאחר שוויז גייסה כבר 230 מיליון דולר, סכום עצום בהתחשב בכך שהחברה קמה רק במרץ 2020. הגיוס האחרון של החברה שדווח במרץ בוצע על פי שווי של 1.7 מיליארד דולר לוויז והפעם לא נסמר השווי לפיו בוצעה ההשקעה.

קרן סייברסטארטס של רענן השקיעה בסבב הגיוס הראשון של וויז, שהוכרז בדצמבר 2020. סייברסטארטס, שייסד רענן, היא מהשחקנים הבולטים בישראל בהשקעות סייבר בישראל ובדרך כלל מבצעת את ההשקעה הראשונה בחברות מבטיחות. הקרן מנהלת את כספם של יזמים מוכרים בתחום הסייבר כולל שלמה קרמר, מריוס נכט, ניר צוק וגם רפפורט.

השקעות הענק שמקבלת וויז בשלב מוקדם לחייה קשורות קודם כל לרקע של מייסדיה. השותפים להקמה של וויז לצד רפפורט הם עמי לוטבק, ינון קוסטיקה ורועי רזניק. הצוות הזה כבר חתום על אקזיט גדול של מכירת הסטארט-אפ אדאלום למיקרוסופט ב-2015 תמורת 320 מיליון דולר. לאחר הרכישה הם המשיכו לעבוד במיקרוסופט, כאשר רפפורט מונה לתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, כך שהם מביאים ניסיון משמעותי מאוד בעבודה אצל ספק שירותי ענן ציבורי גדול.

בנוסף וויז פועלת בשוק חם מאוד. ככל שיותר חברות וארגונים עוברים להשתמש בענן ציבורי, כך הם צריכים יותר פתרונות אבטחה לענן. לפי דוח של חברת המחקר גרטנר, ההוצאה הגלובלית על שירותי ניהול ואבטחת ענן צפויה לקפוץ בשנה הבאה ל-20 מיליארד דולר, עלייה של 60% בהשוואה ל-2019. וויז מציעה פתרון חדשני לאבטחת ענן שאינו דורש התקנה של אייג'נטים (סוכני תוכנה), מה שמאפשר הטמעה מהירה של פתרונות אבטחה אצל לקוחות.

פתרון דומה מציע עוד סטארט-אפ ישראלי שמשך השקעות גדולות - אורקה סקיורוטי, שהקימו יוצאי צ'ק פוינט. השוק החם מאפשר לשתי חברות לקבל שווי גבוה מאוד אף שהכנסותיהן אינן גדולות עדיין. לפי דיווח מהחודש שעבר של מגזין The information, עומד קצב ההכנסות השנתי של שתי החברות על מיליוני דולרים בודדים.