דוחות דיפלומט: ההובלה התייקרה, מחירי המזון בדרך למעלה

ההובלה הימית התייקרה, ויבואנית המזון הגדולה מאותתת שמי שישלם על כך יהיה, שוב, הצרכן • המכירות ירדו ב-2.5% השנה, אבל הרווח הנקי דווקא עלה

מוצרי מזון המיובאים על-ידי חברת דיפלומט / צילום: יח"צ
מוצרי מזון המיובאים על-ידי חברת דיפלומט / צילום: יח"צ

יבואנית המזון הגדולה דיפלומט  פרסמה הבוקר (א') את הדוחות הכספיים הראשונים שלה בתור חברה ציבורית, ובהם היא מאותתת כי העלאת מחירים נמצאת באופק - בעיקר בעקבות ההתייקרות המשמעותית של ההובלה הימית במהלך השנה האחרונה.

בחודש מרץ האחרון השלימה דיפלומט הנפקה לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל, אך מאז איבדה כבר יותר מ-9%.

החברה, שעוסקת בשיווק, במכירות ובהפצה של מוצרי צריכה ומזון, נחשבת לאחת מהיבואניות הבולטות בישראל בתחום עיסוקה, והיא מייבאת בין היתר מוצרים של פרוקטר אנד גמבל, היינץ,  ביונד מיט, רד בול, מילקה, קפה ג'ייקובס, פרינגלס, טונה סטארקיסט ועוד.

החברה מציינת בדוח כי היא "נערכת לאפשרויות שונות" בעקבות ההתייקרות החדה של ההובלה הימית בעולם בשנה האחרונה, בהן תוכניות התייעלות בתכנון שרשרת האספקה, "ובמידת הצורך תבחן עדכון מחירי מכירה", נכתב.

מהדוחות עולה כי הכנסות החברה ירדו ב-2.5% ברבעון הראשון של השנה והסתכמו ב-668 מיליון שקל, בהשוואה ל-685 מיליון שקל בשנה שעברה. בדיפלומט טוענים כי נוצר קיטון מאחר שברבעון המקביל בשנת 2020 היקף המכירות גדל משמעותית כתוצאה מהתפרצות הקורונה ומדיניות הסגרים, שהובילו לעלייה בצריכה. לטענת החברה, הפרשי המרת הכספים הסתכמו ב-12 מיליון שקל, כך שבניכוי שלהם הקבוצה הייתה מציגה ירידה של 1% בלבד.

הרווח הנקי צמח ברבעון הזה ב-7.7% ל-12.5 מיליון שקל, לעומת 11.6 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, כשבחברה טוענים כי הגידול מגיע הודות לחיסכון בעלויות תפעול וקיטון בהוצאות המימון.

דיפלומט פועלת, פרט לישראל, גם בדרום אפריקה, בגאורגיה, בניו זילנד ובקפריסין. ההכנסות בישראל ירדו ברבעון הזה ב-7.8% (394 מיליון שקל לעומת 427 מיליון אשתקד), ובגיאורגיה נרשמה ירידה של 9.4%, אך בנטרול הפרשי תרגום המטבע החברה רשמה עלייה של 10%. בדרום אפריקה, בניו זילנד ובקפריסין ההכנסות עלו.