רכבת קלה - רווחים כבדים: יותר מחצי מיליארד שקל לאשטרום ברבעון הראשון

הרווח העצום נבע ברובו המכריע מרווח חד-פעמי של 493 מיליון שקל בעקבות הודעת המדינה על רכישה חוזרת של הקו האדום מידי סיטיפס של אשטרום

גיל גירון, מנכ"ל אשטרום (מימין), והיו"ר רמי נוסבאום / צילום: ישראל הדרי
גיל גירון, מנכ"ל אשטרום (מימין), והיו"ר רמי נוסבאום / צילום: ישראל הדרי

מכירת פרויקט הרכבת הקלה בירושלים לידיה של מדינת ישראל הוביל את קבוצת אשטרום  להציג רווחי עתק ברבעון הראשון של 2021. אשטרום, אחת מחברות הבנייה והנדל"ן הגדולות והמובילות בישראל, רשמה רווח נקי של 552 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לרווח של 20 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח העצום נבע ברובו המכריע מרווח חד-פעמי של 493 מיליון שקל, שרשמה אשטרום בעקבות הודעת המדינה על רכישה חוזרת של הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים מידיה של סיטיפס (שבה מחזיקה אשטרום). בעקבות ההודעה הסתיים הסכם הזיכיון של סיטיפס והיא העבירה לידי מדינת ישראל את הבעלות על הקו האדום ואת תפעולו.

במסגרת העסקה, קיבלה אשטרום (דרך סיטיפס) מהמדינה תשלומים בהיקף של 285 מיליון שקל, בגין העבודות להקמת הפרויקט. בנוסף, עתידה אשטרום לקבל בגין המכירה עוד כ-662 מיליון שקל, וזאת בחלוף תשעה חודשים ממועד הרכישה החוזרת (ולא לפני 31 בינואר 2022).

קבוצת אשטרום היא מחברות הבנייה והנדל"ן הגדולות בישראל. הקבוצה פועלת במספר מגזרי פעילות עיקריים: קבלנות בנייה ותשתיות בישראל, זכיינות בפרויקטים לאומיים גדולים בתחומי התשתיות והדיור, ייצור ויבוא של חומרי גלם לענף הבנייה, קבלנות בנייה ותשתיות בארה"ב ובאירופה, נדל"ן מניב בישראל ובחו"ל וכן ייזום בנייה למגורים (באמצעות החברה הבת אשדר).

את הקבוצה מובילים יו"ר החברה רמי נוסבאום והמנכ"ל גיל גירון, מבעלי השליטה באשטרום. נוסבאום אמר היום (א') כי "אנו פותחים את שנת 2021 עם הכנסות של מעל מיליארד שקל ועם רווח נקי של כ-552 מיליון שקל, שהוביל לשיפור נוסף באיתנותה הפיננסית של הקבוצה ולגידול בנזילותה. אנו ממשיכים בתנופת העשייה, וצבר העבודות שלנו עומד כיום על כ-6.8 מיליארד שקל".

בעקבות הרווח הגבוה, הכריזה אשטרום על חלוקת דיבידנד של 110 מיליון שקל לבעלי מניותיה. באשטרום הדגישו היום כי הרווח הנקי ברבעון ללא רווחי סיטיפס הסתכם בכ-58 מיליון שקל, כלומר פי 2.9 מהרווח הנקי שנרשם ברבעון המקביל. אשטרום נסחרה היום בבורסה לפי שווי של כ-7.8 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה רשמה תשואה חיובית של כ-730% מאז הונפקה החברה לפני שבע שנים.