תביעת ענק של 30 עסקים ברחוב יפו בירושלים, שביקשו פיצוי של 35 מיליון שקל על הנזק שנגרמו להם מבניית הרכבת הקלה בעיר, נדחתה • השופטת חיה זנדברג קבעה כי לא הייתה התרשלות מצד העירייה והמדינה בביצוע העבודות, וכי אין עילות שמזכות את התובעים בפיצוי
ב־2021 הכניסה החברה 291 מיליון שקל ממכירות בפרויקט LYFE בבני ברק, לעומת 171 מיליון שקל אשתקד • הכנסות הקבוצה הכוללות ב־2021 הסתכמו בכ־4.46 מיליארד שקל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות - בכ־1.23 מיליארד שקל
הרווח העצום נבע ברובו המכריע מרווח חד-פעמי של 493 מיליון שקל בעקבות הודעת המדינה על רכישה חוזרת של הקו האדום מידי סיטיפס של אשטרום
בעלי המניות של הזכיינית סיטיפס עשו עסקה חלומית בזמן שהמדינה שילמה שכר לימוד אסטרונומי • בין המרוויחים: קרן המורים והגננות שעשתה סיבוב מדהים עם תשואה של מאות אחוזים תוך פחות מ-4 שנים
בעקבות ההסכם שנחתם עם המדינה דיווחו קבוצת אשטרום והראל כי הן צפויות לרשום רווחי הון גבוהים
אחת המשימות הגדולות של ישראל היא קידום פתרונות תחבורה ציבורית בערים הגדולות • מהן מערכות ההסעות להמונים הנפוצות בעולם ומי מהן מתאימה למטרופולין המקומי
סיטיפס, שמפעילה את הקו האדום כיום, פרשה מהמכרז על הקמת והפעלת הקו הירוק והמשך הפעלת הקו הקיים
עניינה של התובענה בדרישת עמותת צחור להורות על ביטול 80,000 דוחות שהוטלו על נוסעי הרכבת הקלה בירושלים, וזאת נוכח פגם שנפל באשר להסמכתם והעסקתם של פקידי הרכבת הנותנים את הדוחות • סיטיפס בתגובה: "החלטת ביהמ"ש מוטעית, ובכוונתנו לערער"
מדובר בהסכם ארוך-טווח ל-5 שנים עם אופציה להארכה ל-5 שנים נוספות, המעניק לחברה הצרפתית את הזיכיון לפרסום על מתקני ריהוט רחוב בתחנות הרכבת הקלה בירושלים ובקרונות הרכבת
הפרויקטים המדוברים הם הרחבת הקו האדום אל עבר הדסה עין כרם ונווה יעקוב, וסלילת הקו הירוק שיחבר בין הר הצופים למלחה ולגילה ■ בשל סכסוך של סיטיפס עם המדינה החברה תיאלץ להתמודד במכרז
החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, החליט השבוע לסיים את סאגת המגעים בין המדינה למפעילת הרכבת הקלה בירושלים, קבוצת סיטיפס, בנושא הארכות הקו האדום, הפועל בירושלים מסוף 2011
המשא-ומתן התנהל בחודשיים וחצי האחרונים, בעקבות סיכום שהושג ערב פסח בתיווך שר התחבורה ישראל כץ
סיכום עקרוני: סיטיפס תקים את ההארכות, לאחר שהסכימה לפיצוי של 80 מ' ש' במקום 400 מ' ש' אם הקו יופקע מידיה ■ הליך המיון המקדים לזכיינות הקו הירוק יפורסם עוד השבוע
התחייבות המדינה לפצות את סיטיפס בסכום המוערך ב-400 מיליון שקל עומדת בלב מחלוקת המעכבת את הארכת הקו האדום ■ המדינה מנסה לאלץ את סיטיפס להסתפק ב-40 מיליון שקל, אך הזכיינית הודיעה כי היא דורשת קרוב ל-300 מיליון
פער של עשרות מיליוני דולרים בין המדינה לזכיינית עיכב במשך שנתיים את הארכת הקווים ■ השבוע הגיעו להבנות ■ שווי העבודות: 3 מיליארד שקל
לאחר מכירת שליש מחלקה בסיטיפס לקרנות המורים והגננות, יישארו בידי תש"י 20% מהזכיינית
אשטרוםדוחות כספייםהרכבת הקלהירושליםמשרד התחבורהעיריית ירושליםתחבורה ציבוריתתשתיותתשתיות מוניציפליות ומבני ציבורתשתיות תחבורה