המבקר אנגלמן: נפתח בביקורת בנושא אכיפת החוק בערים מעורבות

מבקר המדינה הודיע בכנס לשכת עוה"ד באילת כי בכוונתו לפתוח בביקורת בנושא אכיפת החוק בערים מעורבות, בדגש על האירועים שהתרחשו בעת מבצע "שומר החומות" וכן בתקופות שקדמו לאירועים הללו • יבדוק גם את השירות המוניציפלי הניתן בערים אלה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בכנס לשכת עורכי הדין באילת / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בכנס לשכת עורכי הדין באילת / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף הבוקר  (ב') בכנס לשכת עורכי הדין באילת. בנאומו הודיע אנגלמן כי משרד מבקר המדינה יפתח בביקורת בנושא אכיפת החוק בערים מעורבות, בדגש על אירועי מבצע "שומר החומות".

לדברי אנגלמן, בהמשך לדוח שפורסם לפני כשבועיים על התמודדות המשטרה עם אמצעי לחימה לא חוקיים ואירועי ירי ביישובי החברה הערבית ובישובים מעורבים, בכוונת משרד מבקר המדינה לפתוח בביקורת בנושא אכיפת החוק בערים מעורבות, בדגש על האירועים שהתרחשו בעת מבצע "שומר החומות" וכן בתקופות שקדמו לאירועים הללו, כולל היבטי אכיפה בשגרה בערים אלה ובעתות חירום.

לדברי משרד המבקר, הנושא ישולב בתוכנית העבודה המשרדית.

כמו כן, המבקר אנגלמן ציין כי יבדוק את השירות המוניציפלי הניתן בערים מעורבות ברחבי הארץ, בהיבט של תפקוד הרשויות מחד והתקצוב והטיפול הממשלתי בערים אלה מאידך.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אמר בנאומו כי "במהלך מבצע 'שומר החומות' היינו עדים למראות קשים של פרעות בערים המעורבות - בלוד, ביפו, ברמלה, בעכו ובערים נוספות. נושא הביטחון האישי הוא בעל חשיבות עליונה לכולנו, ולכן, בהמשך לדוח שפרסמנו לפני שבועיים, על התמודדות משטרת ישראל עם אמצעי לחימה לא חוקיים ואירועי ירי ביישובי החברה הערבית וביישובים מעורבים, החלטתי לפתוח בביקורת מערכתית שתבחן את אכיפת החוק בערים מעורבות במהלך מבצע 'שומר החומות' ובתקופה שקדמה לו, ולשלב הנושא בתוכנית הביקורת של המשרד".

לדברי אנגלמן, "אנו רואים חשיבות רבה במיקוד ביקורת המדינה בנושאים הנוגעים לכל אחד ואחת מאזרחי המדינה. בנוסף, נבדוק את השירות המוניציפלי שמקבלים התושבים בערים אלה, בהיבט של תפקוד הרשויות המקומיות, ואת הטיפול והתקצוב הממשלתי לערים אלה".