הטיפ היומי: מעוניינים להגיש לבד דוחות שנתיים למס הכנסה? כך תעשו זאת

אם תגיעו ללשכה הפתוחה של רשות המסים עם כל החומרים שיש לצרף לדוח השנתי מודפסים – מלבד סיוע בהכנה תוכלו גם להגישו בו במקום • מה צריך לצרף?

דוחות כספיים / צילום: תמר מצפי
דוחות כספיים / צילום: תמר מצפי

עסקים קטנים רבים נפתחו בתקופת הקורונה, וכעת הגיעה העת להגיש דוח שנתי למס הכנסה. ניתן להסתייע בהכנת הדוח והגשתו ברואה חשבון או יועץ מס, וניתן גם להכין אותו לבד ולהגיש באופן מקוון.

למי שמעוניין בסיוע בהכנת ובהגשת הדוח, בחודש הקרוב מקיימת רשות המסים לשכות פתוחות, שבמסגרתן יינתן סיוע מקצועי בהכנת הדוח. פרטים על מועד ומיקום הלשכות הפתוחות ניתן למצוא כאן

אם תגיעו ללשכה הפתוחה עם כל החומרים שיש לצרף לדוח השנתי מודפסים - מלבד סיוע בהכנה תוכלו גם להגישו בו במקום. מה צריך לצרף? אישורים על הכנסות ועל הוצאות, אם אתם שכירים אז גם 106 מהמעסיק, אם יש לכם תיק השקעות אז גם אישור על ניכוי מס במקור - טופס 867 - ניתן על-ידי המוסד הפיננסי בו מתנהלים הכספים, אישורים למס על ביטוחי חיים, קופות גמל או קרן השתלמות שפתחתם כעצמאים - ניתן להוציא מהאזור האישי של חברות הביטוח או בתי ההשקעות.

מלבד אישורים אלה, שהם רלוונטיים למרבית האוכלוסייה, כדאי לצרף אישורים רלוונטיים ספציפיים למי שהדבר רלוונטי: אישור על תרומות אם ביצעתם, תעודת עולה, חייל משוחרר, אישור תושבות במקום המזכה להנחה, אישורים רפואיים עקב מוגבלות ילדים וכו'.