נתניהו: "נפעל מול האיום האיראני, גם במחיר חיכוך עם ארה"ב"

נתניהו התייחס לאיום האיראני בטקס חילופי ראש המוסד • גנץ: "אם ישנן מחלוקות, הן יפתרו בשיח ישיר בחדרים הסגורים ולא בשיח מתריס שעשוי לפגוע בביטחון ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן-הארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי "האיום הגדול ביותר עלינו, זה האיום הקיומי שמוצב על ידי הניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני". לדבריו, "אם אנחנו נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי - סילוק האיום הקיומי גובר. אמרתי לידידי מזה 40 שנה ג'ו ביידן: 'עם הסכם או בלי הסכם אנחנו נמשיך לעשות כל מה שלאל ידינו כדי לסכל את ההתחמשות של איראן בנשק גרעיני'. כי איראן שונה מיתר המדינות שמחזיקות היום בגרעין. לכן הכלה זו לא אופציה".

בדברים שנשא בטקס חילופי ראש המוסד אמר נתניהו כי האיום של איראן מורכב מאיום ישיר בהשמדה של מדינה קטנה ומרוכזת בנשק אטומי, ומאיום בעשרות אלפי טילים שמגובה במטרייה גרעינית. "זה איום שמאיים על המשך המפעל הציוני, ועלינו להילחם באיום הזה ללא סוף", אמר נתניהו.

הוא אמר כי על המוסד מוטל תפקיד חשוב במיוחד במערכה הזו: "עליכם, דדי (דדי ברנע ראש המוסד הנכנס, ד"ז) לעשות הכל, אבל הכל, כדי להבטיח שבשום מצב איראן לא תתחמש בנשק גרעיני".

שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה כי "איראן היא איום על היציבות האזורית ועל שלום העולם. היא מדינה מחוללת טרור ומקדמת תוכנית גרעין שמסוכנת למדינת ישראל, ועדיין, ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור ברדיוס של 1,500 ק"מ מירושלים. ארצות הברית הייתה ותמשיך להיות בעלת הברית החשובה ביותר של ישראל בשמירה על ביטחונה ועליונותה הביטחונית באזור. ממשל ביידן הוא ידיד אמת של ישראל, אין ולא תהיה לישראל שותפה טובה מארה"ב. גם אם ישנן מחלוקות, הן יפתרו בשיח ישיר בחדרים הסגורים ולא בשיח מתריס שעשוי לפגוע בביטחון ישראל".

ראש המוסד דדי ברנע מסר כי "צריך לומר בקול רם וברור, איראן פועלת, גם ברגע זה ממש, למימוש חזון הגרעין שלה, תחת מעטה הגנה בינלאומי. בחסות ההסכם וגם בלעדיו, בשקרים ובהסתרות איראן נמצאת בהתקדמות מתמדת לתכנית לייצור נשק להשמדה המונית".