שחקן חדש בתחום הייעוץ התקשורתי: עומרי הרוש ואדלר חומסקי מקימים חברה חדשה

הרוש, דוברו לשעבר של שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל IM של גיתם, וקבוצת אדלר חומסקי יספקו דרך החברה המשותפת MOVE שירותי תקשורת, תוכן, רגולציה אסטרטגיה ומיתוג מעסיק

עומרי הרוש / צילום: אלעד מלכה
עומרי הרוש / צילום: אלעד מלכה

קבוצת אדלר חומסקי נכנסת לתחום הייעוץ התקשורתי: לגלובס נודע כי הקבוצה, ביחד עם עומרי הרוש, לשעבר מנכ"ל חברת IM, מקימים חברת ייעוץ משותפת בשם MOVE. החברה תציע סל שירותים המשלבים תקשורת, תוכן, רגולציה ואסטרטגיה ותתמקד גם בתחום החם של קמפיינים לגיוס עובדים ומיתוג מעסיק בחברות ההייטק.

המניות ב-MOVE יתחלקו באופן שווה בין קבוצת אדלר חומסקי להרוש, שימשיך במקביל להחזיק ולטפל באופן אישי בלקוחות חברת הייעוץ שלו, שהוקמה לפני שנה עם פרישתו מגיתם.

השילוב של יצירת תוכן וייעוץ אסטרטגי הם תחומים המשיקים לפרסום קלאסי ולעיתים גם מחוללים אותו ולכן, לכאורה, החיבור של תחומים אלה לקבוצות הפרסום הגדולות מתבקש. אולם בפועל, למעט קבוצת גיתם BBDO, אף קבוצת פרסום אחרת לא הצליחה לפתח זרועות משמעותיות בתחומים אלה ולהפוך בהם לגורם בולט. אולי כי מדובר בפעילויות שצורת החשיבה הנדרשת ומודל התגמול בה שונות מהותית מאלה של פרסום קלאסי.

בשונה מרוב קבוצות הפרסום האחרות, היכולות המבדלות של גיתם נמצאות בדיוק בתחומים אלה. זאת כנראה בגלל היכולות האישיות של מייסד הקבוצה מושיק תאומים, שיתרונותיו נמצאים בתחומי ניהול משברים וייעוץ תקשורתי. עד עתה גיתם הייתה קבוצת הפרסום היחידה שצמחה כקבוצת תקשורת לכל דבר כשבנוסף למשרד הפרסום יש לה גם מנועי צמיחה בתחום התוכן: פיץ, שעוסקת בתחום יצירת והפקת תוכן; ו-IM, שעוסקת בייעוץ תקשורתי וניהול משברים. השתיים נחשבות למנוע הצמיחה המשמעותי של גיתם, וגם בשנים שבהן משרד הפרסום ספג מכות, פיץ ו-IM המשיכו לגדול.

לקבוצת אדלר חומסקי יש יתרונות דומים לאלו של גיתם. כמו תאומים הבעלים איל חומסקי ושותפו לשעבר ראובן אדלר נחשבו תמיד לאנשים מחוברים עסקית ופוליטית, אך בשונה מגיתם, הפורטה שלהם היה תמיד בתחום הפרסום. בשנים הראשונות לפעילותו של המשרד נטען נגד אדלר חומסקי כי הבסיס שלו נשען בעיקר על קשרי הבעלים אך בהמשך הוחדרו אליו מתודולוגיות מתקדמות וצוות ניהולי מקצועי וכיום אדלר חומסקי נחשב למשרד מקצועי וגדול.

תקרת זכוכית בתחום הפרסום

בשנים האחרונות הצטמצם באופן משמעותי מספר המשרדים הפועלים בענף הפרסום בישראל, וניהול רוב תקציבי הפרסום התנקז ביתר שאת למספר שחקנים קטן. בגלל שרוב המפרסמים מתנגדים לכך שמשרד הפרסום שלהם יטפל ביותר מלקוח אחד מכל קטגוריה, רוב המשרדים הגדולים הגיעו לתקרת זכוכית והם אינם יכולים להתפתח עוד באמצעות קבלת תקציבי פרסום נוספים. לכן כדי לצמוח דרושים להם זרועות פעילות חדשות. קבוצת אדלר חומסקי למשל רכשה משרדי פרסום נוספים, ונכנסה או הקימה שותפויות בחברות עם תחומי פעילות המשיקים לפרסום כמו חברת התוכן השיווקי של רמי רושקביץ, שאחד הנכסים המשמעותיים שלה הינו שיווק זמן הפרסום של "דקה לשמונה".

לכן מבחינה עסקית הקמת חברה המתמחה בייעוץ הנה מהלך מתבקש לקבוצת אדלר חומסקי, בוודאי חברה שתתמקד בין היתר בתחומי הדיגיטל וההייטק שממילא מהווים חלק הולך וגדל גם בפעילות הפרסום.

הקושי הגדול בהוצאה לפועל של מהלכים מהסוג הזה היא בבחירת שותף מתאים. במובן הזה הרוש מתאים לאדלר חומסקי כמו כפפה ליד: הוא שייך לדור המנהלים הצעירים יחסית אך מביא איתו ניסיון רב שצבר אחרי שכיהן כיועץ התקשורתי של שר האוצר לשעבר משה כחלון, כשברזומה שלו גם הקמת המחלקה העסקית במשרד בן חורין-אלכסנדרוביץ ותפקיד מנכ"ל חברת IM.