אלעד גרופ השלימה את מכירת אלעד קנדה לקבוצת רסטר

אלעד גרופ קיבלה כעת סכום של כ-342 מיליון דולר קנדי (כ-920 מיליון שקל), והעסקה עשויה להגיע בסופו של דבר לסכום של 528 מיליון דולר קנדי

יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי
יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן אלעד גרופ, בעלת השליטה באלעד קנדה השלימה את העסקה למכירת מלוא מניותיה לקבוצת Rester Management בתמורה לסכום של כ-342 מיליון דולר קנדי (כ-920 מיליון שקל). העסקה בין הצדדים נחתמה באוקטובר האחרון.

העסקה עשויה להגיע בסופו של דבר לסכום של 528 מיליון דולר קנדי (כ-1.4 מיליארד שקל) בהתממשות תנאים מסויימים שהוגדרו בין הצדדים.

כחלק מהעסקה, מוחרגים הזכויות בגין שטחי המסחר בבלוק 1 ,2 ו-5 שיבנו בעתיד במסגרת פרויקט הענק Galleria המונה כ-3,000 יח"ד, זכויות לקבלת תזרימי נטו בשלב האחרון של פרויקט Emerald City אשר נמכר במלואו ויושלם בתחילת 2022 וכן זכויות הקשורות לנכס פיננסי. רפי לזר, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה.

על פי תנאי ההסכם תשלם קבוצת Rester Management סכום של כ- 342 מיליון דולר קנדי במועד השלמת העסקה ואת היתרה תשלם בתשלומים עתידים והכנסות פוטנציאליות.

אלעד קנדה היא חברה בת של חברת אלעד גרופ, שמרכזת את פעילות הנדל"ן הפרטית של יצחק תשובה בצפון אמריקה. לאלעד גרופ שתי פעילויות מרכזיות, השקעה בנכסים מניבים (פארקי עסקים, משרדים, מסחר ומגורים) בארה"ב ובקנדה, וכן ייזום ומכירה של דירות למגורים בקנדה. נכון לסוף 2020 הציגה אלעד קנדה במאזנה נכסים בשווי של 2 מיליארד דולר קנדי והון עצמי של 497 מיליון דולר קנדי.

העסקה הושלמה לאחר שבחודש שעבר פרעה אלעד קנדה את מלוא חובותיה למחזיקי האג"ח שלה מסדרות א' ו-ב', באמצעות פדיון מוקדם ומלא של שתי הסדרות. סך החוב של החברה למחזיקים בשתי סדרות האג"ח עמד על כ-650 מיליון שקל. 

רפי לזר, מנכ"ל החברה, מסר כי "הצבעת האמון של רסטר ושותפיה היא עדות לאיכות של פעילות החברה, נכסיה, פריסתה הגיאוגרפית במיקומים אטרקטיביים ברחבי צפון אמריקה, כמו גם את עוצמת המומחיות שלנו בפיתוח נדל"ן ובניהול נכסים. אנו מקדמים בברכה ומצפים לעבוד לצד הנהלת רסטר ושותפיה להמשך מגמת הצמיחה של החברה ופיתוחה. תחת הבעלות החדשה אנו נמשיך להיות חברת נדל"ן מובילה חזקה, וטובה מאי פעם". 

קבוצת רסטר יוצגה בעסקה על ידי Partners KIN Capital והליווי המשפטי לרוכש בוצע על ידי פירמת BLG.

קבוצת אלעד יוצגה על ידי רפי לזר ומר בועז שניצר והליווי המשפטי בוצע על ידי פירמת Stikeman Elliott.