לאחר הלילה הסוער בכנסת: אורבך ובנט נפגשו ומשדרים אופטימיות

רגע לפני הכרזתו של יאיר לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה, גורמים שונים מהימין לחצו על ח"כ ניר אורבך מימינה שיוציא הצהרה כי יתנגד לממשלה • אורבך כמעט שוכנע, אבל אז הגיעה למקום איילת שקד ומנעה ממנו להוציא את התנגדותו • בצהריים אירח בנט את אורבך לפגישה בביתו ברעננה

ניר אורבך יוצא מביתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט / צילום: בר - אל
ניר אורבך יוצא מביתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט / צילום: בר - אל

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, עבד חזק מאוד בימים האחרונים כדי להשאיר אצלו את המורדים בפוטנציאל: ח"כ עידית סילמן קיבלה את תפקיד סגנית שר הבריאות, לח"כ ניר אורבך יציעו שליטה בתקציבי החינוך הדתי במשרד החינוך - הכול במטרה להגיע למעמד השבעת הממשלה עם שישה חברי כנסת, לא פחות.

אתמול (ד') בלילה לחצו על אורבך מימין גורמים שונים שהגיעו אליו לכנסת, ובהם ראש עיריית שדרות אלון דוידי, במטרה שיוציא הצהרה כי יתנגד לממשלה. אורבך כמעט שוכנע, אבל אז הגיעה למקום ח"כ איילת שקד ומנעה ממנו להוציא את התנגדותו.

בנט התקשר וביקש מהם להגיע לכפר המכבייה, וכך תוך שמירה צמודה, ההודעה המתוכננת נגנזה, וה"עלה בידי" יצא לפועל.

בינתיים, כבר הבוקר (ה') נולדה תסבוכת חדשה עם ההודעה שהוציאה יש עתיד, לפיה בכוונתה להחליף את יו"ר הכנסת. יש עתיד הגישה חתימותיהם של 61 חברי כנסת, אולם אורבך זעם שלא ביקשו את אישורו לכך, ובימינה טענו כי מדובר ב"תרגיל של יש עתיד". אולם בפועל, כבר אמש הגיש כל ראש סיעה את חתימות חברי הכנסת שלו לצורך המהלך הזה לנציגי יש עתיד, ומה שנחשף הבוקר הוא בעיקר הקושי של בנט להוכיח שמאחוריו עומדת סיעה מלאה.

בשעות הצהריים בניסיון להרגיע את הרוחות, נפגשו אורבך ובנט בביתו של השני ברעננה במשך שעתיים. בתום הפגישה צייץ אורבך על כוונתו לדבוק בעמדת מנהיג המפלגה למרות הלחצים עליו. אורבך כתב בטוויטר על עברם המשותף "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכל כדי שזה יצליח".

אורבך התייחס ללחצים שהופעלו עליו אמש וכן לפגישה עם נתניהו שאמורה הייתה לקרות היום ואמר "אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".