אחרי הסנקציות מארה"ב: Huawei משיקה מערכת הפעלה לסמארטפונים

ישנן שתי מערכות הפעלה פופולריות כיום בשוק: iOS של חברת אפל ואנדרואיד של גוגל; רכשתם מכשיר חדש? ככל הנראה תפגשו את אחת ממערכות ההפעלה האלו • כעת, Huawei מעוניינת להתחרות בזה, לאחר הסנקציות שממשל טראמפ הטיל על החברה

סמארטפון מדגם Huawei P8 / צילום: יח"צ
סמארטפון מדגם Huawei P8 / צילום: יח"צ

החברה הסינית Huawei הרחיבה את מערכת ההפעלה שלה HarmonyOS, גם למכשירים ניידים ולטכנולוגיה לבישה. על-פי הכרזת החברה, מערכת ההפעלה תוכנס למוצרים שונים שלה כמו ה-Mate 40, השעון החכם שלה והטאבלט שלה MatePad Pro. עד כה, Huawei הסתמכה בדומה להרבה חברות אחרות על מערכת ההפעלה אנדרואיד של חברת גוגל, אך לפני כמה שנים נאלצה לחשב מסלול מחדש.

מערכת ההפעלה HarmonyOS הושקה כבר בשנת 2019, אחרי ארצות-הברית הכריזה על מלחמה מול החברה הסינית - ולמעשה ניתקה אותה מהאפשרות להשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד. בוושינגטון טענו אז כי Huawei היא איום לביטחון לאומי, מכיוון שהנתונים שהחברה אוספת עשויים להיות משותפים עם המפלגה הקומוניסטית בסין.

הממשל האמריקאי הטיל סנקציות שונות על החברה, מה שהוביל לכך שמשתמשי Huawei לא קיבלו עדכוני אנדרואיד למכשירים שלהם. אז בזמנו החברה מיצבה את עצמה יפה בשוק והייתה לשחקן חזק במיוחד, וצעד שכזה מצד ארצות+הברית הוביל לפגיעה קשה. Huawei כמובן הכחישה את כל הטענות.

Huawei עובדת על HarmonyOS מאז 2016, והחברה מתחייבת שמכשירי החברה השונים, ממכשירים ניידים ועד שעונים, יתמכו במערכת ההפעלה החדשה. בנוסף, החברה אומרת כי גם מכשירים ותיקים יוכלו לשדרג למערכת ההפעלה הזו. החברה מבטיחה למפתחים שיהיה להם קל לפתח אפליקציות שיעבדו עם מערכת ההפעלה.

על-פי הערכות, Huawei מנסה להפוך עצמה בדומה לאפל, ליצור זירת תוכנה שמספקת את השירות שיותאם לכל השירותים והכיוונים. מהבחינה הזו, החברה מנסה לשים דגש על העבודה בין מכשירים שונים וליצור עבודה רחבה.