השכר הממוצע במשק השלים עלייה של 17.1% מאז מרץ אשתקד

השכר הממוצע במשק טיפס במרץ ב-5.5% לעומת פברואר ל-12,740 שקל לחודש • העלייה החדה מוסברת בדחיקת מקבלי השכר הנמוך מחוץ למשוואה, אלו שבעיקר נפגעו ממשבר הקורונה ומצאו את עצמם בחל"ת • המחסור בעובדים עשוי לייצר לחצי עליית שכר נקודתיים

תלוש משכורת / צילום: אוריה תדמור
תלוש משכורת / צילום: אוריה תדמור

השכר הממוצע במשק למשרת שכיר עלה ב-5.5% בחודש מרץ לעומת פברואר ל-12,740 שקל - כך פרסמה היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). בכך השכר הממוצע השלים עלייה של 17.1% מאז מרץ אשתקד.

העלייה החדה מוסברת בדחיקת מקבלי השכר הנמוך מחוץ למשוואה, אלו שבעיקר נפגעו ממשבר הקורונה ומצאו את עצמם בחל"ת. בענף שירותי האירוח והאוכל למשל השכר הממוצע היה 5,682 שקל ובענף הבידור והפנאי השכר הממוצע הגיע ל-7,152 במרץ.

מספר העובדים בתחומים הללו הצטמצם באופן משמעותי כך שגם נתונים אלו משקפים עלייה דו ספרתית בשכר הממוצע. מנגד, ענף ההייטק ממשיך ליהנות מעלייה מתמשכת בשכר הממוצע שטיפס ב-10% במרץ לעומת פברואר ל-31,525 שקל ברוטו לחודש. מדובר בעלייה של 18.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הביקוש לעובדים במשק הוא גבוה בקרב מקצועות בעלי שכר נמוך מהממוצע כמו אוכל ואירוח, וכן בקצה השני של מדרג השכר - מהנדסים ומתכנתים. כלכלנים בשוק מעריכים כי לאור מספר המשרות הגבוה שהגיע לשיא של 130 אלף משרות באפריל, צפויים להיות לחצי שכר מעלה אם כי מדובר בעלייה נקודתית.