גם שמיים בדרך לבורסה: גייסה 22 מיליון שקל בהנפקה

החברה הנפיקה 25% מההון שלה לפי שווי של כ-75 מיליון שקל "לפני הכסף" • תמורת ההנפקה צפויה לשמש את החברה למימון פעילותה העסקית השוטפת

אליעזר שקדי / צילום: איל יצהר
אליעזר שקדי / צילום: איל יצהר

חברת שמיים מצטרפת לבורסה בתל אביב. החברה גייסה בהנפקה ראשונה לציבור כ- 22 מיליון שקל בהנפקת של 25% מההון שלה לפי שווי של כ-75 מיליון שקל "לפני הכסף". החברה עשויה להגדיל את היקף הגיוס בכ-17 מיליון שקל אם ימומשו כתבי אופציות שהונפקו.

שמיים מסייעת לארגונים עסקיים להפיק לקחים באמצעות למידה מבוססת תחקיר, באמצעות תוכנה מבוססת בינה מלאכותית שפיתחה. 

תמורת ההנפקה צפויה לשמש את החברה למימון פעילותה העסקית השוטפת, תוך שימת דגש על פיתוח פעילות השיווק והמכירה של החברה בצפון אמריקה, ובכלל כך לצורך הרחבת פעילות המחקר והפיתוח של החברה.

שמיים הוקמה על-ידי אופיר פלדי, בעברו טייס בחיל האוויר, המבקש להעתיק את עקרונות נוהג התחקירים הקיים בחיל לארגונים אזרחיים באמצעות החברה שהקים. צוות העובדים כולל טייסים לשעבר, הפועלים ליישם את תרבות התחקור והשיפור הנהוגה בחיל האוויר בעיקר בארגוני ענק.

אופיר פלדי ציין היום כי "אנו גאים בהצלחת ההנפקה, ומודים לגופים המוסדיים המובילים אשר לקחו חלק בהנפקה על הבעת האמון מצידם. אנו רואים בהפיכת החברה לחברה ציבורית שלב חשוב ומהותי בהתפתחות החברה וגאים שהמשקיעים בישראל שותפים לדרך ולמסע שלנו. ייעוד כספי ההנפקה ישמשו להאצת הצמיחה, לגידול בפעילות ולהרחבת המחקר והפיתוח".

את ההנפקה הובילו אהרון סמרה ואסף דגן מאייפקס הנפקות ונדב רבן מרוסאריו ומלווים אותה עו"ד אמיר עסלי ממשרד ש. הורוביץ ורו"ח אלי ברדה ממשרד ארנסט אנד יאנג.

עד להנפקה היום גייסה החברה כמיליון דולר ממשקיעים שונים, ביניהם גיגי לוי, יואל חשין, יואב ברוק, שחר בוצר, צבי אגמון, אודי מוקדי ועדי פונדק לצד קרנות B2 הישראלית ואקומפליס האמריקאית. בנוסף זכתה במענקים מקרן "בירד" ו"רשות החדשנות" בהיקף של כ- 2.2 מיליון דולר.

מי שמכהן כנשיא שמיים הוא האלוף במילואים אליעזר שקדי , מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל על לשעבר. לפי תיאורי החברה, שמיים מציעה "פלטפורמה ללמידה בזמן אמת" ויכולה לסייע להפוך כל פעילות להזדמנות למידה, עם שימוש בידע הרלוונטי בעת הצורך, לשתף את המידע הנלמד עם עמיתים לעבודה ולהפוך את הלמידה לחלק מהתרבות הארגונית.