היועמ"ש צפוי להודיע על הגשת כתב אישום נגד דוד ביטן

טרם ידועים פרטי האישום, והוא עשוי להיות מצומצם מהחשדות שיוחסו לביטן בהודעתו של היועץ בינואר 2020 • עורכי הדין של ביטן: "טרם קיבלנו מהיועץ המשפטי לממשלה כל החלטה. ככל שהוחלט להעמידו לדין, ביטן סמוך בטוח שיוכרע כי לא נפל כל פגם או פסול במעשיו וכי שמו ינוקה מכל רבב"

בנימין נתניהו - הצגת הנבחרת של הליכוד כפר המכביה / צילום: שלומי יוסף
בנימין נתניהו - הצגת הנבחרת של הליכוד כפר המכביה / צילום: שלומי יוסף

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות מיסוי וכלכלה צפויים להודיע בתקופה הקרובה על הגשת כתב אישום נגד חבר הכנסת מהליכוד דוד ביטן במסגרת פרשיית השחיתות בעיריית ראשון לציון.

טרם ידועים פרטי האישום, והוא עשוי להיות מצומצם מהחשדות שיוחסו לביטן בהודעתו של היועץ בינואר 2020.

עורכי הדין דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, אשר מייצגים את ח״כ דוד ביטן, מסרו בתגובה: "טרם קיבלנו מהיועץ המשפטי לממשלה כל החלטה בעניינו של ח״כ ביטן בעקבות השימוע. ככל שהוחלט להעמידו לדין, טענותיו כבדות המשקל יועלו לפני בית המשפט והוא סמוך ובטוח שיוכרע כי לא נפל כל פגם או פסול במעשיו וכי שמו ינוקה מכל רבב".

לפי החשד שפורסם במסגרת ההחלטה על עריכת השימוע, בין השנים 2017-2011, קיבל ביטן טובות הנאה בהיקף של כמיליון שקלים מגורמים פרטיים, ובתמורה פעל יחד עם שני חשודים נוספים לקידום אינטרסים של אותם גורמים.

בתחילת התקופה האמורה שימש ביטן במגוון תפקידים בכירים בעיריית ראשון לציון, בהם סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה. החל ממרץ 2015 הוא כיהן כחבר כנסת והחזיק בתפקידים פרלמנטריים נוספים, ובחלק מהתקופה אף שימש יו"ר הקואליציה. בדצמבר 2017 החלה החקירה הגלויה בתיק והיא הסתיימה לפני כשנתיים.

ב-26 בינואר 2020 פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לח"כ ביטן ולבא-כוחו כי מנדלבליט, שוקל להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של לקיחת שוחד מבעלי אינטרסים שונים בסך של כ-990 אלף שקל, ושוחד נוסף בהיקף שאינו ידוע במדויק; וכן בעבירות של בקשות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, שביצע לכאורה בתשע פרשות שונות בין השנים 2011 עד 2017.

בנוסף לאמור, חשוד ביטן בעבירות מס בכך שלא דיווח לרשויות המס ולא שילם מס על הכנסותיו לאורך השנים 2013-2017 מתקבולי השוחד שקיבל, בסך כ-992 אלף שקל.

תיק החקירה, שכונה "פרשה 1803", נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ומטופל על-ידי עורכי הדין אתי בן-דור, יעל שניידר, רוי גורדון, מיכל גזית ועדי אפלבוים-גרוזמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

תגובת הפרקליטות: "התיק נמצא בשלבים מתקדמים של טיפול וכאשר היועץ ימסור את החלטתו, תפורסם הודעה מסודרת לציבור. עד אז אין בדעתנו להגיב לפרסומים בעניין".

***חזקת חפות: דוד ביטן לא הורשע בכל עבירה ועומדת לו חזקת החפות.