השריפה בצור הדסה: כוחות הכיבוי השיגו שליטה באש

האש שכילתה עשרות דונמים של חורש, ובעקבותיה פונו 400 משפחות מבתיהן כובתה כמעט לחלוטין • לדברי הצוותים, התנאים המטאורולוגים הולכים ומשתפרים והרוח הולכת ונחלשת • עוד נמסר כי עיקר המאמץ בשעות הקרובות יהיה איתור מוקדי התחדשות האש

השריפה בצור הדסה היום / צילום: דוברות כבאות והצלה
השריפה בצור הדסה היום / צילום: דוברות כבאות והצלה

כוחות הכיבוי השיגו הערב (ו') שליטה באש שפרצה ביער סמוך לצור הדסה שליד ירושלים. במקום פעלו משעות הבוקר עשרות צוותי כיבוי מכל הארץ בליווי מטוסים. השריפה התפרסה על פני כ-50 דונם, והתקרבה לבתי השכונות העמק, רחובות, כרכום ורכסים - מה שהוביל לפינויין של 400 משפחות לאולם ספורט ביישוב.

כוחות משטרה סייעו בפינוי התושבים, ועד היישוב הודיע לתושביו המתגוררים ברחובות אשד טללים ורכסים לפנות את בתיהם באופן מידי. גם חוות הסוסים והחיות הסמוכה ליישוב פונתה. שוטרי תנועה נמצאים אף הם באזור, ואף חסמו את התנועה בכיכר צור הדסה בכביש 375.

כבאית בצור הדסה היום / צילום: דוברות כבאות והצלה
 כבאית בצור הדסה היום / צילום: דוברות כבאות והצלה

לפי מערך הכבאות וההצלה, החשש הגדול היה מהתפשטות מחודשת של הלהבות בחסות הרוחות אל תוך השבת. דלית רוסו, חברת ועד צור הדסה, מסרה כי השריפה התקרבה אל קצוות הבתים ביישוב, אך לא אחזה עדיין בבתים. "עד כה פונו כל הרחובות בשכונת העמק מבוא הדס ומבוא תמר. מדובר בעשרות משפחות כרגע הן נמצאות באולם הספורט, הזמנו עבורם מים וציוד", אמרה, והסבירה כי בעיר נערכים להסיע תושבים גם לבית הספר "אור" ביישוב במידת הצורך.  

השריפה בצור הדסה היום / צילום: דוברות כבאות והצלה
 השריפה בצור הדסה היום / צילום: דוברות כבאות והצלה

יותר מ-200 שריפות פרצו מתחילת השבוע במוקדים רבים ברחבי המדינה, מצפון ועד דרום, זאת בעקבות מזג האוויר השרבי. על פי שירותי הכבאות, מספר השריפות הוא כפול מהממוצע בימים האחרונים.

אחת מהבערות התפשטה ביער בבית שמש, סמוך לשכונת מגורים ברחוב ריב"ל. אחד הכבאים בשבעה צווי הכיבוי, שהגיעו לעצור את האש, נפגע מרכב שחלף במקום. בנוסף לכך, האש גלשה לבניין מגורים סמוך, בו שלוש דירות ניזוקו.

"בימי קיצון כאלה מהירות התגובה ועוצמתה הן קריטיות. באירוע הזה היינו עדים לתופעה בה האש למעשה לא רק שעברה מהחורשה אל בתי המגורים, אלא אף דילגה מעל לבניין והתלקחה בצידו האחר באופן שהיווה סכנה לחיי אדם רבים", אמר תת-טפסר אייל כהן, סגן מפקד מחוז ירושלים.