החברה שהצליחה לייצר תחליף חלבון טבעוני - ומזנקת בבורסת ת"א

חברת הפודטק נקסטפרם, שפיתחה תחליף חלבון שמבוסס על שמרים, הודיעה על הצלחה בפיילוט ייצור בקנה מידה תעשייתי • המניה נוסקת עשרות אחוזים

שייק חלבון / צילום: Shutterstock
שייק חלבון / צילום: Shutterstock

נקסטפרם טכנולוגיות הודיעה הבוקר (א') על הצלחה בפיילוט ייצור בקנה מידה תעשייתי של תחליף החלבון הטבעוני שפיתחה, ProteVin, שמתבסס על שמרים ורכיביו ללא הנדסה גנטית (Non-GMO). השלמת הפיילוט היא אבן דרך ראשונה מתוך שלוש, לקראת מסחורו המתוכנן של החלבון בשנת 2022.

המשקיעים מגיבים בחיוב להצלחת הפיילוט, והמניה מזנקת הבוקר בבורסת תל אביב ביותר מ-40%.

הפיילוט של החברה נערך במתקני ייצור בארה"ב, שם נבחנה יכולת הייצור התעשייתי של החלבון תוך שמירה על המאפיינים שהושגו בשלב הפיתוח המעבדתי. לפי החברה, בבדיקות מעבדה חיצוניות נמצא שהמוצר עומד בכל הפרמטרים שנקבעו לו, בהם ריכוז החלבון, הרכב חומצות האמינו, נעכלות, צבעו הבהיר, ניקיון המוצר ממזהמים ומאלרגנים והתאמתו לתקנות מזון ופרמטרים נוספים של איכות. כמו כן, תחליף החלבון עמד בדרישות של טעם וריח ניטרליים וללא טעמי וריחות לוואי - הפרמטר החשוב ביותר שילוב תחליפי חלבון בתעשיית המזון ותוספי התזונה.

שוק תחליפי החלבון נאמד ביותר מ-13 מיליארד דולר בשנה בעולם, וקצב הצמיחה השנתי עומד על כ-10%. בנקסטפרם, אומר המנכ"ל בועז נוי, לא מתכננים להישאר רק בתחום אבקות החלבון המיועדות בעיקר לספורטאים, שכן הטעם הניטרלי של המוצר יאפשר לשלב אותו במוצרים שונים מעולם תחליפי החלב והבשר, ואפילו במוצרי מזון לתינוקות. נוי הוסיף כי "ערכו התזונתי של ProteVin גבוה מחלבונים צמחיים אחרים, ודומה לחלבונים מן החי. היתרון התזונתי של המוצר מתבטא בפרופיל חומצות האמינו, המספק יותר חומצות אמינו הכרחיות EAA ויותר חומצות אמינו מסועפות BCAA ביחס למקורות חלבון אחרים מן הצומח, ובנעכלות גבוהה יותר".

החברה החלה בימים אלה לשלוח דוגמאות מסחריות ללקוחות פוטנציאליים בישראל, בארה"ב ובמדינות נוספות, כשהיעד הוא התקשרות עם לקוח ראשון עד סוף השנה.