קפה גרג משיקה מותג פסטות בהשקעה של 15 מיליון שקל

הפסטה, בתצורות ומסוגים שונים, תשווק בסניפי הקבוצה, הכוללים את רשתות גרג, ביגה ובייקרי, ובמעדניות פרטיות ברחבי הארץ • וגם: גלילות קפיטל מתברגים בדירוג הקרנות המובילות בעולם • אירועים ומינויים

קפה גרג / צילום: יח"צ
קפה גרג / צילום: יח"צ

רשת קפה גרג משיקה מותג פסטות טריות תחת המותג "פסטה בלה". הייצור ייעשה במפעל ייעודי שהקימה הקבוצה בנשר, בהשקעה של 15 מיליון שקל. הפסטות, בתצורות ומסוגים שונים, משווקות בסניפי הקבוצה, הכוללים את רשתות גרג, ביגה ובייקרי, ובמעדניות פרטיות ברחבי הארץ. במסגרת פיילוט שיחל בקרוב, השיווק יתרחב לרשתות המזון ולחנויות מכולת.

הקמת המפעל ארכה שלוש שנים. הוא משתרע על פני 2,500 מ"ר, ומועסקים בו כ-20 עובדים בלבד - היות שרוב הייצור נעשה ללא מגע יד אדם. "היינו שלושה חודשים במפעל ברומא, ולמדנו שם את הייצור", מספר לגלובס יאיר מלכה, מבעלי קבוצת גרג. "רכשנו את אותן המכונות, ואנחנו מייבאים את חומרי הגלם מאיטליה".

לקבוצת גרג מפעל נוסף, שהוקם ב-1999 ומעסיק כ-100 עובדים, ובו מיוצרים לחמים, מאפים, קינוחים וקו מוצרים ללא גלוטן. במסגרת פס הייצור במפעל המאפים יוצרה גם פסטה ללא גלוטן, ולדברי מלכה "אחרי שזיהינו ביקוש גדול למוצרי פסטה, החלטנו על הקמת מפעל המתמחה רק בזה".

הפסטות מגיעות במארז של מנה אישית (160-220 גרם), במחיר של עשרה שקלים לחבילה. בנוסף ישווקו רטבים המיוצרים באותו מפעל. "חתמנו כבר עם כמה מותגים פרטיים שאינני יכול לחשוף את שמם", אומר מלכה, "ולחג הפסח הקרוב קיבלנו הזמנה למותג פרטי גדול בארה"ב".

קבוצת גרג נמצאת בבעלות מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי. בתקופה הקרובה צפויה היא צפויה להתרחב לכ-140 סניפים, עם פתיחת 13 סניפים חדשים (של המותגים גרג וביגה. לשאלה האם יש כוונה לייקר את המחירים, במסגרת גל ההתייקרויות במשק, משיב מלכה: "לא נעלה מחירים בחודש-חודשיים הקרובים, אם כי הנושא הזה נשקל. המצב מאתגר, במיוחד לנוכח המחסור בעובדים ולנוכח התייקרות חומרי הגלם, אבל לא נעלה מחירים בזמן שמסביב המצב לא פשוט ממילא".

מצנח הזהב

עו"ד אביב שמידר, עד לא מכבר יועץ התקשורת של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, מצטרף לפירמת ייעוץ התקשורת 'אורנשטיין חושן' שם ישמש כיועץ בכיר במחלקת הכלכלה, המשפט והרגולציה.

רעות אבירם תמונה לסמנכ"לית השיווק של קוואליטי שירותים פיננסיים, מקבוצת הפניקס. בתפקידה האחרון כיהנה כסמנכ"לית השיווק של בית ההשקעות אינפיניטי.

אזור התעשייה

השקיעו נכון

קרן ההשקעות גלילות קפיטל, המנהלת נכסים בשווי כולל של 500 מיליון דולר, דורגה על ידי מכון המחקר Preqin כקרן עולמית מובילה. זאת לאחר שהניבה למשקיעים שבעה אקזיטים מוצלחים ו-84% תשואה בין השנים 2013-2020.

מכון Preqin מדרג מדי שנה את הקרנות המובילות בעולם, ובעבר נכללה בעשירייה הראשונה בדירוג קרן JVP של אראל מרגלית. גלילות קפיטל הוקמה לפני כעשור על ידי קובי סמבורסקי ואריק קלינשטיין, המשמשים שותפים מנהלים, ואליהם הצטרפה נופר עמיקם. עד היום ביצעו כ-30 השקעות. לדברי סמבורסקי, מייסד שותף בגלילות קפיטל, "אנחנו גאים להתקבל לדירוג, אבל זה אות כבוד לא רק לנו, אלא בעיקר ליזמים הישראלים, שבנו בכישרון רב חברות מצליחות וממשיכים להצמיח כאן חברות מובילות ברמה עולמית".

לקנות פרחים בביטקוין

לשלם על זר פרחים בביטקוין? מסתבר שזה אפשרי. חנות "סון" התל אביבית תאפשר ללקוחותיה לשלם באמצעות מטבעות קריפטו, לרבות ביטקוין. בנוסף לפרחים ניתן לרכוש בחנות גם פריטי עיצוב, כלי בית ומוצרי טקסטיל. בסון טוענים שמדובר בחנות הפרחים הראשונה בעולם שמאפשרת לשלם באמצעות המטבע הדיגיטלי. לדברי אורי חזיזה, מבעלי החנות, "סון עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק של מוצרים בטכנולוגיית הדפסת תלת ממד, ולפיכך טבעי שנעודד ונכבד טכנולוגיות ברות קיימא נוספות כמו בלוקצ'יין".

חדשות טובות

עמותת ידידי בילינסון גייסה 10 מיליון שקל למרכז הסרטן. בין התורמים הגדולים: פיני וד"ר פנינית כהן, מירי ומשה מידן, ורדה ובעז דותן, צבי נטע, עו"ד ורו"ח דניאל פסרמן.