639 פצועים מאז אמצע אפריל: עלייה בנפגעי תאונות הקורקינטים והאופניים החשמליים

מאז אמצע אפריל נרשמה עלייה של 41% במספר הפצועים הממוצע ליום בתאונות דרכים בהן היו מעורבים רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים שפונו לבית החולים איכילוב שבתל אביב • היום בו נרשם מספר הפצועים הגדול ביותר: 30.5, אז הגיעו לאיכילוב 25 פצועים

קורקינטי חשמלי, ת"א / צילום: שלומי יוסף
קורקינטי חשמלי, ת"א / צילום: שלומי יוסף

מאז אמצע אפריל נרשמה עלייה של 41% במספר הפצועים הממוצע ליום כתוצאה מתאונות שבהן היו מעורבים קורקינטים ואופניים חשמליים שהגיעו לבית החולים איכילוב שבלב תל אביב. כך עולה מבדיקה ומעקב שמבצע גלובס זה תקופה עם בית החולים, שנרתם למאבק בתאונות בתחום.

הבדיקה שקיימנו כעת מתייחסת לפרק הזמן שבין 23 לאפריל ועד לאמצע השבוע הנוכחי, שבו הגיעו לבית החולים 639 פצועים. 349 מבין הפצועים היו מעורבים בתאונות עם קורקינטים חשמליים, ו-286 פצועים היו מעורבים בתאונות עם אופניים חשמליים. 28 מהפצועים נאלצו להתאשפז לאור מצבם. המספרים מלמדים על ממוצע של כ-13.5 נפגעים ליום שמגיעים לאיכילוב כתוצאה מתאונות שכאלה, לעומת ממוצע של כ-9.6 נפגעים ביום מתחילת השנה ועד 22 לאפריל.

היום שבו נרשם מספר הפצועים הגדול ביותר ליום אחד בתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים היה ביום ראשון שעבר, 30.5, אז הגיעו לאיכילוב לא פחות מ-25 פצועים. בבית החולים איכילוב התייחסו לנתונים ומסרו כי "אנחנו סבורים שהציבור ממעיט בחומרת הפציעות האלה ולכן לא נרתע משימוש קבוע בכלי שהפך לאלטרנטיבה לאחזקת כלי רכב פרטי או לתחבורה הציבורית הלא מספקת באזור המרכז. אחוז גבוה מהתאונות גורם לפציעות רב מערכתיות - למשל, חבלות ראש קטלניות, חבלות בטן ושברים בגפיים".