בורסות עולם | סיקור שוטף

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות; מאנדיי זינקה בכ-15% ביום המסחר הראשון שלה

מדד המחירים לצרכן בארה"ב רשם עלייה של 5% ב-12 החודשים האחרונים • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת • טבע קפצה ב-7.4%

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות. מדד הנאסד"ק הוביל עם עלייה של כ-0.8%.

מניית מאנדיי זינקה בכ-15% ביום המסחר הראשון שלה. גם טבע בלטה בעלייה של 7.4%. מנגד, מניות גיימסטופ  ו-AMC בלטו בירידות חדות. 

21:12

נמשכת המגמה החיובית בניו יורק, בהובלת מדד הנאסד"ק שמטפס בכ-0.8%. 

עליות בולטות רושמות מניות טבע , מאנדיי וטסלה. מנגד, AMC צונחת בכ-12% ומניית קלובר הלת' שקפצה בשבועות האחרונים, צונחת ב-13%. 

19:33

מניית מאנדיי החלה להיסחר בעלייה של כ-15% למחיר של 178 דולר. 

18:55

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. בוול סטריט נרשמות עליות קלות.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת לכ-1.48%. 

17:35

עליות קלות בוול סטריט. עליות בולטות רושמות מניות ביוג'ן, אלי לילי , פריגו  מרק וטבע.

האיחוד האירופי מעוניין להטיל קנס של 425 מיליון דולר על אמזון  על הפרת תקנות הפרטיות. על פי דיווח ב- WSJ , רגולטורים בתחום הפרטיות באיחוד האירופי, מעוניינים להטיל קנס בסל של יותר מ-425 מיליון דולר נגד אמזון, כך לפי אנשים המעורים בפרטים שדיברו עם ה- WSJ . הוועדה להגנת הפרטיות בלוקסמבורג, ה- CNPD , הפיצה טיוטה ראשונית המציגה את הסנקציות על אמזון כחלק משיטות הפרטיות שאמזון מפרה, ומציעה ל-26 רשויות לאומיות אחרות להגנת פרטיות להטיל קנס, כך אמרו הגורמים. ה- CNPD הוא הרגולטור המרכזי מול אמזון, שכן אמזון מחזיקה את המטה המרכזי שלה בלוקסמבורג.

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. צים בולטת בעלייה חדה. 

חברת הטכנולוגיה הישראלית מאנדיי (סימול: MNDY) השלימה את התמחור בהנפקה הראשונית שלה בנאסד"ק בהצלחה גדולה - שווי החברה בהנפקה נקבע על 6.8 מיליארד דולר, ובכך הופכת מאנדיי להנפקה הישראלית הגדולה אי פעם בוול סטריט (אם לא לוקחים בחשבון את חברת הגיימינג פלייטיקה, הנמצאת בבעלות סינית, שהונפקה בתחילת השנה). 

15:30

מדד המחירים לצרכן בארה"ב רשם עלייה של 5% ב-12 החודשים האחרונים. מדד חודש מאי רשם עלייה של 0.7% לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.5%.

מדובר בקצב האינפלציה הגבוה ביותר בארה"ב מאז 2008. כלכלנים ציפו לעלייה של 4.7%.


15:00

המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה מעורבת: פוטסי עולה ב-0.1%, דאקס מאבד 0.2% וקאק יורד ב-0.5%. סטוקס 600 יורד ב-0.3%.

הבנק המרכזי האירופי השאיר את הריבית באיחוד ללא שינוי על ריבית אפסית.

הבנק האירופי המרכזי (ה-ECB) הותיר את הריבית על אפס, בהתאם לצפי של השוק.
נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים, אמר בהקשר: "תוכנית רכישות האג״ח (PEPP) צפויה להימשך בקצב גבוה יותר מאשר ברבעון הראשון.
סך התוכנית צפוי להיות בהיקף של 1.85 טריליון אירו, כאשר ברבעון הראשון נרכשו נכסים בכ-180 מיליארד אירו. חרף השיפור בכלכלה האירופאית, החזרה החלקית לשגרה והשיפור בכלכלה העולמית, התמיכה של ה-ECB בשווקים צפויה להתחזק. נראה כי ה-ECB משדר ש"מה שהיה הוא שיהיה".

12:30

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. מדד הדאקס נסחר ביציבות, הפוטסי מתחזק ב-0.3% והקאק יורד 0.2%. 

מניות הטכנולוגיה נסחרות בירידות בגרמניה, וגם מניות הרכב פולקסווגן ו-BMW ממשיכות לאבד גובה. רנו מצטרפת אליהן בירידות בבורסת פריז. באנגליה בולטות חברות התקשורת, כאשר בריטיש טלקום עולה 3.3%, וודאפון מתחזקת ב-0.6%. גם חברת התרופות אסטרהזניקה מוסיפה 1.4%.

במסחר המוקדם בוול סטריט AMC נחלשת, בעוד קלובר הלת' שצנחה אתמול מתחזקת ב-6%. אאת'לון מדיקל, שסיימה את יום המסחר אמש בזינוק של 388%, מאבדת 14%. המסחר על החוזים העתידיים מתנהל במגמה מעורבת: הדאו ג'ונס מתחזק ב-0.1%, הנאסד"ק נחלש ב-0.2% וה-S&P 500 עומד במקום.

בורסות סין נסגרו בחיוביות. שנחאי עלתה 0.5%, שנזן 1.1%. בורסת הונג קונג נחלשה ב-0.1%.

10:15

בורסות אירופה נפתחו במגמה מעורבת, כאשר הדאקס הגרמני מאבד 0.3%, הקאק יורד 0.2% והפוטסי נסחר ביציבות עם נטייה לעליות. בגרמניה יורדות מניות פולקסווגן, גיימסטופ ו-AMC, ירידה גם בחברות האנרגיה.

הבורסה ביפן ננעלה הבוקר עם עלייה של 0.3% למדד הניקיי, עם ירידות קלות לטויוטה, נינטנדו, סופטבנק ומיצובישי. מנגד, סוני התחזקה.

8:15

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בעליות שערים. מדד הניקיי היפני מתקדם 0.4%, שנחאי עולה 0.8% ושנזן מטפסת 1.3%. הונג קונג מוסיפה 0.3%. ביפן טויוטה יורדת 0.1%, נינטנדו מאבדת 0.8%. חברת התעופה ג'פאן איירליינס נחלשת ב-0.9%. איסוזו קופצת 2%. בהונג קונג, שיאומי מתחקת בקרוב ל-2%.

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות. אמש, הנאסד"ק מחק את העלייה הקלה שרשם במהלך יום המסחר אתמול וננעל בירידה של 0.1%, הדאו ג'ינס איבד 0.4% וה-S&P 500 איבד 0.2%. מניות המם איבדו אתמול גובה, עם ירידות חדות ל-AMC , בלקברי , בד באת' אנד ביונד  וקלובר הלת'. 

היום ב-15:30 שעון ישראל יתפרסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן, שסוקר את השינוי במחירי הסחורות והשירותים (ללא מזון, אנרגיה, אלכוהול וטבק) ומציג את רמת האינפלציה הנוכחית. כמו כן, יפורסם הנתון השבועי של תביעות ראשוניות לדמי אבטלה. עוד תפורסם היום החלטת הריבית לחודש יוני של הבנק המרכזי האירופאי. מוערך שהריבית תישאר ללא שינוי.

שוק הקריפטו ממשיך בעליות, והביטקוין מתקרב לרמה של 37 אלף דולר. האת'ריום עדיין סביב 2,500 דולר ליחידה, הדוג'קוין על 33 סנט, הריפל נסחר תמורת 88 סנט.