הבריחה לחו"ל של מייק בן ארי: הסתיימה חקירת המשקיע החשוד בסיוע לבריחה

תיק החקירה הועבר לפרקליטות מיסוי וכלכלה לקבלת החלטה • לפי החשד, נחום אייזנשטאט סייע לבן ארי להימלט מן הארץ בכך שמסר לו את דרכונו האישי, ואף סייע לו בבריחתו בדרכים נוספות • בן ארי חשוד בהונאה של כ-1,000 משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים

מיכאל (מייק) בן ארי / צילום: תמונות מאירועי החברה - מתוך כתב התביעה
מיכאל (מייק) בן ארי / צילום: תמונות מאירועי החברה - מתוך כתב התביעה

החקירה בעניינו של נחום אייזנשטאט, החשוד בסיוע למיכאל (מייק) בן ארי להימלט מישראל הסתיימה, ותיק החקירה הועבר לפרקליטות מיסוי וכלכלה לקבלת החלטה. בן ארי חשוד בהונאה של כ-1,000 משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. אייזנשטאט היה אחד מהמשקיעים בחברה של בן ארי EGFE וחברו שנים רבות.

על פי החשד, אייזנשטאט סייע לבן ארי להימלט מן הארץ, בכך שמסר לו את דרכונו האישי, ואף סייע לו בבריחתו בדרכים נוספות. לדברי רשות ניירות ערך - "מעשים אלה מקימים חשד כי אייזנשטאט ביצע עבירות שיבוש מהלכי חקירה ומשפט וזיוף".

בשיחה עם גלובס ממקום מחבואו, אמר בן ארי בסמוך למעצרו של חברו: "גנבתי את הדרכון של נחום, הוא לא ידע מזה". בכך מבקש בן ארי לנקות את אייזנשטאט מכל אשמה. אייזנשטאט היה במעצר במשך מספר ימים, לאחר מכן שוחרר למעצר בית והוטלו עליו תנאים מגבילים.

מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך הודיעה על סיום החקירה והעבירה את התיק לקבלת החלטה למחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

החקירה בוצעה במסגרת החקירה בעניינו של בן ארי וחברת EGFE. לפי החשד, מדובר בהונאת משקיעים רחבת היקף שנחשפה על ידי הרשות ונחקרת על ידה בימים אלה.

בתחילת חודש מאי 2021 נמלט בן ארי מן הארץ לאחר שהפקיד 2 מיליון שקל להבטיח את התייצבותו. רשות ניירות ערך ביקשה לחלט את הסכום שהפקיד בן ארי והכספים הועברו לקופת הפירוק לצורך איתור נכסים על ידי הנאמן והשבת כספים למשקיעים. עד כה הקפיאה הרשות, במסגרת החקירה, נכסים בשווי עשרות מיליוני שקלים.

*** חזקת חפות: מייק בן ארי ונחום אייזנשטאט לא הורשעו, ועומדת להם חזקת החפות.