כלל ביטוח תשקיע 65 מיליון דולר בקרן החוב של אלקטרה נדל"ן

קרן החוב למימון מקבצי דיור בארה"ב סיימה את שלב הגיוס עם ביקושי יתר, לאחר שהגיעה להיקף גיוס של כ-285 מיליון דולר - 85 מיליון דולר מעל ליעד הגיוס המקורי

מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, גיל רושינק / צילום: אורן קהן
מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, גיל רושינק / צילום: אורן קהן

חברת אלקטרה נדל"ן דיווחה על סיום שלב הגיוס לקרן החוב למימון מקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב. הגיוס הסתיים בהיקף של כ-285 מיליון דולר, בעוד שיעד הגיוס המקורי עמד על כ-200 מיליון דולר. ביקושי היתר מגיעים בעיקר לאחר שערב סגירת שלב גיוס, הקרן חתמה עם כלל ביטוח ופיננסים על השקעה בהיקף של 65 מיליון דולר.

בשבועות האחרונים עדכנה החברה כי קרן החוב ביצעה שלוש עסקאות למימון מקבצי דיור בעיר יוסטון שטקסס. עסקה אחת למימון מקבץ דיור הכולל 211 יחידות דיור, באמצעות השקעה בסך כ-3.1 מיליון דולר בהלוואות מזנין (הלוואה לצורך השלמת הון עצמי כדי לקבל ליווי בנקאי), הנושאת ריבית אפקטיבית מינימלית שנתית בשיעור של 12%. עסקה נוספת הנה למימון מקבץ דיור הכולל 324 יח"ד בהשקעה בסך של כ-3.6 מיליון דולר בהלוואת מזנין, שאף היא נושאת ריבית אפקטיבית מינימלית שנתית בשיעור של 12%. העסקה השלישית נעשתה כמימון למקבץ דיור הכולל 552 יחדיות דיור בהשקעה בסך כ-7.15 מיליון דולר, בהלוואות מזנין הנושאת ריבית אפקטיבית מינימלית שנתית בשיעור של 13.5%.

על פי החברה, לאחר עסקאות אלו מחזיקה קרן החוב ב-18 עסקאות מימון לביצוע רכישה של מקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב בהיקף השקעה כולל של כ-117.4 מיליון דולר.

במקביל, ממשיכה החברה לגייס הון לקרן השלישית להשקעות במקבצי דיור בארה"ב שנכון למועד הדיווח מסתכם סך הגיוס בה לכ-870 מיליון דולר. הקרן השלישית מחזיקה בכ-9,053 יח"ד ב-31 מקבצי דיור בהיקף השקעה כולל של כ-548 מיליון דולר.

אלקטרה נדל"ן סיימה את הראשון של שנת 2021 עם הכנסות בסך של כ-63 מיליון שקל ועם עלייה ברווח הנקי לכ-41 מיליון שקל.

אמיר יניב, סמנכ"ל פיתוח עסקי, אלקטרה נדל"ן: "אנו ממשיכים בהשבחת תיק הנכסים המנוהל וכן פועלים להרחבת הפעילות, כפי שדיווחה החברה לאחרונה בכניסתה לתחום המלונאות ובתים צמודי קרקע להשכרה".

יוסי דורי, מנכ"ל כ.נ.ף, מנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים: "ההשקעה במימון פרויקטי נדל"ן למגורים להשכרה בארה"ב היא השקעה נכונה בהיבט תשואה-סיכון, תוך פיזור ההשקעות שלנו גם בשוקי חו"ל והינה חשובה לגיוון הנכסים מניבי התשואה בתיקי העמיתים".