פרודתו של אייל פישמן דורשת מיליונים מחלקו בפישמן רשתות

פרודתו של אייל פישמן, בנו של אליעזר פישמן, דורשת נתח ממכירת פישמן רשתות העומד בפני מכירה במסגרת הליך פשיטת הרגל ושווה מאות מיליוני שקלים • לטענת יעל פישמן, בינה לבין אייל נחתם הסכם ממון הכולל שיתוף רכושי בזכויות • אייל פישמן לא מאשר כי קיימות לפרודתו זכויות במניות החברה אך מסר: "היא תקבל כל מה שמגיע לה בהסכם עד השקל האחרון"

אייל פישמן / צילום: שלומי יוסף
אייל פישמן / צילום: שלומי יוסף

הקרב על רכושו של אליעזר פישמן נמשך. לגלובס נודע כי פרודתו של אייל פישמן, בנו של אליעזר פישמן, דורשת נתח ממכירת פישמן רשתות העומד בפני מכירה במסגרת הליך פשיטת הרגל ושווה מאות מיליוני שקלים. לטענת יעל, בינה לבין בנו של פישמן נחתם הסכם ממון הכולל שיתוף רכושי בזכויות, מכוח הסכם זה היא בעלת זכויות בחלק של אייל במכירת מניות בחברה.

אייל פישמן לא אישר כי קיימות לפרודתו זכויות במניות החברה, אך מסר בתגובה: "אני לא מכיר תביעה או דרישה כזו. בכוונתי לקיים את הסכם הממון, והיא תקבל כל מה שמגיע לה בהסכם עד השקל האחרון".

יעל ואייל פישמן נשואים מזה 23 שנים. לטענת יעל, במהלך שנות נישואיהם, רכש בנו של פישמן רכוש בשווי של מאות מיליוני שקלים. הצדדים בהליכי פירוד ועומדים בפני הליכים משפטיים שיסדירו את רכושם.

יעל פישמן, המיוצגת על-ידי עו"ד יהודית מייזלס, מבכירות עורכי הדין בתחום המשפחה בישראל, פנתה לרו"ח יובל זילברשטיין מחברת פרומתאוס, האמון על הערכת שווי החברה, וטענה כי בין אייל ליעל פישמן "נחתם הסכם ממון הכולל שיתוף רכושי בזכויות. מכוח הסכם זה, למרשתי יש זכויות בחלקו של מר אייל פישמן במניות פישמן רשתות, וכנגזרת, היא בעלת עניין בעסקה העתידית".

עו"ד מייזלס ביקשה לדעת היכן עומדת הערכת השווי ומהו המועד בו היא עתידה להתפרסם, על-מנת שיעל תוכל לשקול צעדיה.

פישמן רשתות הוא הנכס המשמעותי האחרון שנשאר בקופת פשיטת הרגל של אליעזר פישמן. הליך המכירה של נעשה כחלק מהסדר הפשרה בין ילדיו של אליעזר פישמן - ענת מניפז, אייל פישמן ורונית פישמן-אופיר - לבין הבנקים הנושים.

למרות פשיטת הרגל של אליעזר פישמן שהוכרזה בשנת 2017 כגדולה ביותר בתולדות ישראל (כ-4 מיליארד שקל), בני משפחתו צפויים לקבל מאות מיליוני שקלים ממכירת פישמן רשתות, ששוויה מוערך ב-300-400 מיליון שקל. בהתאם להסדר שנערך עם הבנקים הנושים, ילדיו של פישמן מחזיקים 50% ממניות החברה, והנאמן על נכסי פישמן, עו"ד יוסי בנקל ממשרד שבלת, מחזיק ב-50% נוספים.

מזה חודשים קיימת היערכות למכירת מניות פישמן רשתות ,ולצורך זה פועלים עו"ד בנקל, הבן אייל פישמן ונציגי הבנקים לאומי, פועלים ואגוד, לצד חברת פרומתאוס, מעריכת השווי, וחברת ההשקעות ווליו בייס בראשות יאיר אפרתי, המלווה את העסקה.

*** גילוי מלא: אליעזר פישמן הוא בעל השליטה הקודם בחברת גלובס פבלישר עיתונות - הבעלים של עיתון גלובס.