רויטרס, ניו יורק טיימס ובאזפיד: אלה הזוכים בפרס פוליצר לשנת 2021

העיתון "סטאר טריביון" שיוצא לאור במיניאפוליס הוא בין הזוכים בפרס היוקרתי, בעקבות סיקור רצח ג'ורג' פלויד בידי המשטרה • שלושה עיתונאים מבאזפיד זכו בפרס בזכות  תחקיר שחשף את דיכוי האויגורים בסין

פרס פוליצר / צילום: Shutterstock, robin.ph
פרס פוליצר / צילום: Shutterstock, robin.ph

הזוכים בפוליצר, הפרס היוקרתי ביותר בתחום העיתונות, הוכרזו היום (ו'). ההכרזה נעשתה מאוחר יותר מהרגיל בגלל מגפת הקורונה, והטקס המסורתי בוטל בגלל מגבלות הריחוק.

שלושה עיתונאים מ-BuzzFeed News זכו בפרס בקטגוריית דיווח בינלאומי בזכות סדרת כתבות בהן חשפו באמצעות תמונות לוויין מומחים באדריכלות וראיונות עם עשרות אסירים לשעבר תשתית עצומה שהקימה ממשלת סין למעצר המוני של מוסלמים.

הפרס בתחום העיתונות ההסברתית הוענק לאד יונג מכתב העת "The Atlantic" עבור סדרת כתבות על מגפת הקורונה, שהציגה את מהלך המחלה, הפנתה זרקור על הכישלונות של ממשלת ארצות-הברית וסיפקה הקשר ברור לאתגרים שהציב הנגיף.

חמישה עיתונאים מסוכנות הידיעות רויטרס זכו גם הם בפרס בתחום, בזכות תחקיר שפירסמו על חסינות מוסמכת, לפיו העיקרון המשפטי מגן על שוטרים שמשתמשים בכוח באופן מוגזם.

העיתון "סטאר טריביון" שיוצא לאור במיניאפוליס הוא בין הזוכים בפרס היוקרתי בזכות הסיקור שסיפק על רצח ג'ורג' פלויד בידי המשטרה. פרס מיוחד הוענק לנערה דרנלה פרייזר, שתיעדה את הרצח ולמעשה הציתה את המחאה הנרחבת שהתפתחה בעקבות התקרית. 

ה"ניו יורק טיימס" זכה בשני פרסי פוליצר. פרס אחד הוענק בזכות "סיקור אמיץ של מגפת הקורונה, שחשף אי-שוויון גזעי וכלכלי, כישלונות ממשלתיים בארצות-הברית ומחוצה לה, ומילא ואקום של נתונים שסייע לממשלות מקומיות, ספקי שירותי בריאות, עסקים ואנשים פרטיים להיות מוכנים ומוגנים יותר". הפרס השני, בקטגוריית ביקורת, הוענק למבקר העיתון וסלי מוריס על "ביקורת מתמשכת, רלוונטית ומחויבת על הצטלבות הגזע והתרבות באמריקה, שנכתבת בסגנון מיוחד, לסירוגין מבדח ומעמיק".