החברות הממשלתיות שמחכות למינויים בכירים וחשובים

תפקידים בכירים מחכים לאיוש כמו יו"ר חברת תע"א, שאמורה לצאת להנפקה, ויו"ר לחברה שמנהלת את צינור הנפט מאילת לאשדוד

רם בלינקוב. לא צפויים לו ימי חסד / צילום: ענבל מרמרי
רם בלינקוב. לא צפויים לו ימי חסד / צילום: ענבל מרמרי

לרם בלינקוב, המינוי הצפוי של שר האוצר המיועד אביגדור ליברמן לתפקיד מנכ"ל משרדו, לא צפויים ימי חסד בכניסה לתפקיד, בשעה שרשימת תפקידים ארוכה בחברות ממשלתיות ובמשרד עצמו מחכה לאיוש.

בין ההחלטות שצפויות להגיע לשולחנו של בלינקוב נמצא זהותו של ראש אגף התקציבים - תפקיד שכעת ממלא אותו יוגב גרדוס כממלא מקום, וכן מינויים חשובים אחרים כמו מנהל רשות החברות הממשלתיות, ומתחתיו מינויים של מנהלים ודירקטורים חסרים בחברות אלה.

אחת מהן היא קצא"א, שהמינוי של העומד בראשה שוקי אורן פקע כבר בפברואר. עוד מינוי ממתין הוא יו"ר התעשיה האווירית במקום הראל לוקר, שהודיע על פרישה ומעבר לחברת פז. התעשייה האווירית נמצאת בהליך של יציאה לבורסה, ויו"ר במשרה מלאה נחוץ לה כאוויר לנשימה. גם הליך ההפרטה עצמו נמצא בקשיים בשל ויכוח בין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשר דוד אמסלם, שמשרדו - משרד הדיגיטל - קיבל את האחריות על רשות החברות, וכעת נסגר והרשות חוזרת לאוצר.

בלינקוב מכהן כיום כיו"ר חברת נת"ע (הרכבת הקלה), ובעבר כיהן כראש אגף התקציבים באוצר ובשורה ארוכה של תפקידים במגזר הציבורי. שמו עלה כמועמד לתפקיד בכיר באוצר גם בתקופתו של ישראל כ"ץ והוא נחשב מינוי "קלאסי" ומקצועי של אדם שמכיר מקרוב את עבודת המשרד ובמשמעויות של הכנת תקציב.

בלינקוב, מינוי מנוסה, אמור להיות האיש החזק במשרד האוצר, ויהיה זה שאמור לשקמו לאחר הטלטלות של השנתיים האחרונות וכהונת השר כ"ץ.