נעמי וולפנר ונווה זרח עוזבות את קבוצת מקאן

וולפנר הצטרפה למקאן לפני 12 שנה ונמנית עם הגרעין הראשון שהקים את מקאן דיגיטל במתכונתו הקיימת • זרח ניהלה במשך שנים ארוכות את מחלקת ההפקה של מקאן והייתה שותפה להקמת הפקטורי - זרוע הקריאטיב של מקאן דיגיטל

נעמי וולפנר / צילום: נטלי שור
נעמי וולפנר / צילום: נטלי שור

שינויים ארגוניים טומנים בחובם לעתים גם עזיבה של כוחות דומיננטיים בארגון, שהשינוי לא היטיב איתם או לא הולם את שאיפות ההתפתחות המקצועית שלהם: במקרה של מקאן דיגיטל, זרוע הדיגיטל של קבוצת מקאן, השינוי הארגוני בחברה גובה את עזיבתן של שתיים מנשות הפרסום הבכירות והמוערכות - נעמי וולפנר ונווה זרח, שבחרו לסיים את תפקידן ולצאת לדרך חדשה.

וולפנר, אחת מנשות הדיגיטל הבכירות בתעשייה כולה, הצטרפה למקאן לפני 12 שנה ונמנית עם הגרעין הראשון שהקים את מקאן דיגיטל במתכונתו הקיימת. זרח, שנחשבת לאחת ממנהלות ההפקה המיתולוגיות של הענף, ניהלה במשך שנים ארוכות את מחלקת ההפקה של מקאן והייתה שותפה להקמת הפקטורי - זרוע הקריאטיב של מקאן דיגיטל. 

נווה זרח / צילום: נטלי שור
 נווה זרח / צילום: נטלי שור

נזכיר כי לפני מספר חודשים חשפנו שינויים בשדרת הניהול של קבוצת מקאן, במסגרתם מונה אמיר וייס, מי שכיהן עד אז בתפקיד מנכ"ל הזרוע הדיגיטלית, לתפקיד המשנה למנכ"ל של כל הקבוצה, מתוך כוונה שיתמקד בפיתוח עסקי של הקבוצה בישראל ובחו"ל.

נזכיר כי יוניברסל דיגיטל מקאן נחשבת למנוע הצמיחה המשמעותי ביותר של הקבוצה. הסיבה לכך היא שמשרד הפרסום מקאן וחברת המדיה שלו יוניברסל פועלים כיום בכל קטגוריה פרסומית שקיימת, ולכן יש תקרת זכוכית להיקף פעילותם. מקאן היו חלוצים בזיהוי הדיגיטל כחיוני להתפתחות הקבוצה, הרבה לפני שרוב הענף הבין שמדובר בהתמחות קריטית להישרדות התעשייה.

כפועל יוצא מכך, כבר לפני שנים, כשהתחום היה בחיתוליו, במקאן החלו לפתח יכולות בתחומי הפרפורמנס (פרסום מבוסס תוצאות) בישראל ובחו"ל. כך למשל חברת סקינדו, שנרכשה על-ידי מקאן, ייצרה לקבוצה הכנסות של מיליוני שקלים בשווקי חו"ל, עד שגוגל שינתה מדיניות לגבי חברות האד-טק, והחברה מותגה מחדש תחת השם "פרימיס", ופעילותה שונתה, וכפועל יוצא מכך החברה שוב מייצרת לקבוצה הכנסות של מיליוני שקלים בשווקים בחו"ל.

במקביל הבינו בקבוצה כי גם בפרסום מבוסס תוצאות, שהבסיס שלו הוא בדרך-כלל טכנולוגי, יש צורך ביכולות קריאטיב, אולם כזה השונה מקריאטיב "רגיל"ץ במקאן גייסו את ערן ניר, אחד מאנשי הקריאטיב הוותיקים והמוערכים בענף, שהקים מחלקה חדשה תחת השם "פקטורי", שנותנת מענה לקריאטיב המותאם לסוגי הפרסום בהן עוסקת יוניברסל דיגיטל.

מינויו של אמיר וייס לתפקיד רוחבי הוליד צורך לקבוע מנהל לפעילות בישראל, ומתוך המנהלים שמתחת לוייס נבחר לתפקיד אופיר כהן, עד אז המשנה למנכ"ל יוניברסל דיגיטל.

תפקידה של נעמי וולפנ, הורחב גם הוא - בתפקידה כסמנכ"לית היא הייתה אמורה להפוך לאחראית תחת COO על כוח-האדם ועל ההתקשרויות המסחריות של כל החברות הדיגיטליות. אולם נראה כי השינויים לא תמו, וההיררכיה המשיכה להשתנות.

ממיל ששלח אתמול (א') מנכ"ל קבוצת מקאן עמית משיח לעובדים עולה כי בארגון מתרחשים שינויים נוספים - למשל מערך חדש שאת פעילותו אמורים להוביל אופיר כהן ומאור חן.

משיח תיאר את האתגרים עימם מתמודדת מקאן לאחר תום משבר הקורונה, עדכן כי הקבוצה מסיימת את התקופה בצמיחה והתחזקות בכל העסקים, וסיפר על חלק מהשינויים הצפויים. לדבריו, בדיגיטל אנחנו נמצאים בתוך תהליך של קפיצת מדרגה בהצעת הערך הדיגיטלית שלנו. אחרי שנים של הרחבת סל המוצרים בעולם השיווק הדיגיטלי, אנחנו נערכים מחדש בכדי לייצר תשתית שתאפשר את המשך הגדילה של הקבוצה בארץ ובשוק הבינלאומי ותישען ברובה על היכולות הדיגיטליות של הקבוצה. התהליך הזה מתבצע בהובלתו של אמיר וייס".

על-פי המייל, "בשבועות הקרובים נשלים את בניית המערך החדש אותו יובילו אופיר כהן ומאור חן. לצד עבודת השיווק הדיגיטלית בהובלתה של יולי, בנינו בשנה וחצי האחרונות זרוע חשובה בהצעת נערך המתחדשת שלנו - הפקטורי, אשר בהובלתו של ערן ניר הפך לנכס עבור הקבוצה, ואנו מתעתדים להרחיב את סל השירותים והמוצרים שיספק הפקטורי בעתיד".

משיח הודיע על החלטתן של וולפנר וזרח לעזוב ותיאר אותן כ"שתי מנהלות משמעותיות בקבוצה". את וולפנר הגדיר כמי שהייתה שותפה בכירה לבניית חברת הדיגיטל הטובה בישראל, וסיפר כי היא בחרה לסיים את תפקידה לאחר שהגיע למיצוי. "אני רוצה להודות לה על תרומתה ארוכת-השנים והערך הרב שהשיאה לקבוצת מקאן", כתב.

את זרח הגדיר משיח כמי שתרומתה לתוצר של מקאן הייתה עצומה: "נווה ואני עבדנו ביחד שנים רבות, והיא מעמודי התווך של הבניין הזה", כתב.