נסגר תיק החקירה בחשד למידע פנים נגד האחים נאוי ועמי גולדין

מחלקת חקירות ברשות ני"ע המליצה להעמיד לדין את החשודים בפרשה, אולם מחלקת ני"ע בפרקליטות החליטה לסגור את התיק ללא שימוע • בבסיס החקירה עמד החשד כי גולדין, שכיהן כדירקטור חיצוני בקבוצת נאוי, מסר מידע פנים למקורבו אילן שבע, מבעלי ביכורי השדה, על כך שאחים נאוי עתידה לבטל את מדיניות חלוקת הדיבידנדים שלה

מנכ״ל נטו החזקות, עמי גולדין. התיק נסגר / צילום: נטו
מנכ״ל נטו החזקות, עמי גולדין. התיק נסגר / צילום: נטו

מחלקת ניירות ערך בפרקליטות החליטה לסגור את תיק החקירה בעניינה של חברת קבוצת האחים נאוי. מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך המליצה להעמיד לדין את החשודים בפרשה, אולם מחלקת ניירות ערך בפרקליטות החליטה לסגור את תיק החקירה ללא שימוע.

הפרקליטות הודיעה לחשודים - ובכללם מנכ"ל נטו עמי גולדין, האחים אילן וששון שבע, האחים שאול ודורי נאוי - כי תיק החקירה נגדם ייסגר.

בבסיס החקירה עמד החשד לביצוען של עבירות שימוש במידע פנים של חברת אחים נאוי טרם דיווח מהותי ושלילי שנאלצה לפרסם במהלך שנת 2017. על-פי החשד, העבירות בוצעו על-ידי מספר גורמים, ביניהם איש פנים בחברה.

הדיווח שעמד במרכז החקירה פורסם באוגוסט 2017, לאחר תום המסחר. קבוצת נאוי הוציאה דיווח מיידי מהותי ושלילי, לפיו דירקטוריון החברה החליט לבטל את מדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה החל מהראשון לינואר 2018. הדיווח המיידי השפיע על שער נייר הערך של החברה, ובעקבותיו ירד שער מניית החברה למחרת היום באופן חד בשיעור של כ-15.6%, והיקפי מחזורי המסחר במניה עלו באופן ניכר.

על-פי החשד המקורי, עמי גולדין - שכיהן במהלך התקופה הרלוונטית לחקירה כדירקטור חיצוני וכחבר במספר ועדות דירקטוריון בקבוצת נאוי, ובמקביל כיהן גם כדירקטור בחברת ביכורי השדה דרום שיווק תוצרת חקלאית - השתמש במידע הפנים שהיה בידיו מתוקף תפקידו כדירקטור בקבוצת נאוי אודות כוונת החברה לבטל את מדיניות חלוקת הדיבידנד, ומסר אותו, עוד בטרם פורסם על-ידי החברה בבורסה, לידי מקורבו אילן שבע, שהוא בעל השליטה ומי שכיהן בתקופה הרלוונטית כדירקטור בביכורי שדה.

בהתאם, על-פי החשד המקורי, השתמש שבע במידע הפנים שהיה ברשותו וביצע מכירות של מניות החברה, באמצעות חשבון ביכורי השדה שבשליטתו, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, תוך מניעת הפסד בסך של מיליוני שקלים, וזאת טרם פרסום הדיווח המיידי לציבור כאמור.

עורכי הדין נתי שמחוני ויואב סננס, המייצגים את מנכ"ל נטו עמי גולדין, מסרו בתגובה: "מר גולדין מברך על ההחלטה הראויה לסגור את התיק נגדו. לאורך כל הדרך היה הוא סמוך ובטוח בחפותו וידע כי לאחר שהפרקליטות תבחן את הדברים כהווייתם, היא תגיע למסקנה המושכלת לפיה לא דבק כל רבב בהתנהלותו". 

מטעם עמי גולדין עצמו נמסר: "מר גולדין, המשמש למעלה מ-30 שנה כמנכ"ל ודירקטור בנטו מ.ע. החזקות בע"מ, מודה בהזדמנות זאת לנשיא ויו"ר הקבוצה וידידו בלב ובנפש, מר דודי עזרא, על האמון המוחלט שנתן בו, גם במהלך תקופת החשדות. תודה נוספת שלוחה לכל מערכת הבנקאות ושוק ההון, שהמשיכה לתת בי אמונה המוחלט". 

עו"ד איריס ניב-סבאג, המייצגת את אילן שבע, מסרה בתגובה: "אילן שבע האמין בחפותו והיה בטוח כי בתום החקירה יתברר כי לא עשה כל שימוש במידע פנים, וכי לא היה פסול במכירות שביצע. ההחלטה לסגור את תיק החקירה נגדו היא נכונה וראויה, והוא מברך עליה".