אחרי יותר משנה: מתחילת יולי אפשר יהיה לצאת לנופש בירדן

אחרי יותר משנה שלא ניתן היה לצאת לנפוש בירדן - מעבר הגבול ייפתח ב-4 ביולי • נוסעים ישראלים המבקשים להיכנס לירדן יתבקשו להציג תעודת מתחסן/מחלים; ילדים ושאר האוכלוסייה הלא מחוסנת יידרשו לבידוד עם שובם לישראל

ירדן / צילום: יח"צ
ירדן / צילום: יח"צ

סוף-סוף זה קורה: אחרי יותר משנה שלא ניתן היה לצאת לנפוש בירדן - מעבר הגבול ייפתח. לפני מבצע "שומר החומות" אמורים היו שרי החוץ של שתי המדינות להיפגש ולגבש מתווה שיאפשר כניסת ישראלים לירדן, אלא שזה לא קרה. כעת מבשרים במשרד החוץ על פתיחת מעבר הגבול.

על-פי ההודעה, סוכם על פתיחת מעבר ערבה (רבין) לכניסה ויציאה של ישראלים לירדן החל מ-4 ביולי, בכפוף להנחיות משרדי הבריאות של שתי המדינות.

החלטה זו מגיעה על רקע פעילות מתמשכת של משרד החוץ בשיתוף רשות האוכלוסין, רשות שדות התעופה ומשרד הבריאות לקידום שיתוף-הפעולה עם שכנותיה של ישראל ופתיחת הגבולות עבור הישראלים. 

נוסעים ישראלים המבקשים להיכנס לירדן יתבקשו להציג תעודת מתחסן/מחלים. במקרה ששהו בירדן מעל 72 שעות, הם יתבקשו להציג בכניסה לישראל בדיקת PCR שלילית מעקבה, ולהיבדק שוב עם חציית הגבול - בדומה לכניסה מכל מדינה אחרת.

נזכיר כי ילדים, כמו שאר האוכלוסייה הלא מחוסנת, יידרשו לבידוד עם שובם לישראל, כך שאלטרנטיבת הנופש המשפחתי בעקבה במקום באילת עשויה להיות בעייתית עבור רבים.