ביג מתרחבת בסרביה: רוכשת מרכזי מסחר וזכויות בנייה בכ-60.8 מיליון אירו

את העסקה ביצעה ביג באמצעות חברת-הבת שבבעלותה, CEE-BIG B.V, באמצעות רכישה של 100% מהון המניות של שתי חברות מטרה סרביות, אשר כל אחת מהן מחזיקה במרכז מסחרי מניב וזכויות בנייה נוספות

חי גאליס, מנכ"ל ביג / צילום: ביג מרכזי קניות
חי גאליס, מנכ"ל ביג / צילום: ביג מרכזי קניות

חברת ביג  ממשיכה להתרחב בסרביה ורוכשת קניון, מרכז מסחרי פתוח וזכויות לבנייה בהיקף כספי כולל של כ-60.8 מיליון אירו. את העסקה ביצעה ביג באמצעות חברת-הבת שבבעלותה, CEE-BIG B.V, באמצעות רכישה של 100% מהון המניות של שתי חברות מטרה סרביות, אשר כל אחת מהן מחזיקה במרכז מסחרי מניב וזכויות בנייה נוספות.

במסגרת זו רוכשת חברת-הבת קניון בעיר קראגויבאץ' בשטח להשכרה ברוטו של כ-22,720 מ"ר בשיעור תפוסה של כ-96%, אשר מניב NOI (הכנסה תפעולית נטו) של כ-4.1 מיליון אירו בשנה. בנוסף, חברת המטרה מחזיקה בקרקע צמודה עם זכויות לבנייה של כ-6,500 מ"ר נוספים.

עוד בעסקה, מרכז קניות פתוח (פאוור סנטר) הממוקם בעיר קרושבאץ' בשטח להשכרה ברוטו של כ-8,700 מ"ר בשיעור תפוסה של כ-100%, אשר מניב NOI של כ-1.1 מיליון אירו בשנה; בנוסף, לחברת המטרה הרלוונטית יש בעלות בקרקע צמודה עם זכויות לבנייה של כ-1,800 מ"ר נוספים.

ביג פעילה עם מרכזים מסחריים ושטחי נדל"ן במספר מדינות: 31% מפעילותה משקפים נכסים בארה"ב, 26% בישראל, 18% ברומניה, ולפני העסקה המדווחת 15% מנכסיה של ביג היו בסרביה.

פילוח השווי הנדל"ני שהציגה הקבוצה עם פרסום דוחותיה לרבעון הראשון של השנה משקפים לנכסיה בישראל שווי של 50%, לנכסיה בארה"ב שווי של 15%, נכסיה ברומניה משקפים שווי של 17%, ונכסיה בסרביה משקפים שווי של 11%. שטחי ההשכרה של ביג בסרביה לפני העסקה המדווחת עמדו על 202 אלף מ"ר עם תפוסה משוקללת של 99%.

את הרבעון הראשון של 2021 סיכמה הקבוצה עם רווח נקי של 61.6 מיליון שקל. דוחות הרבעון שיקפו את האיחוד של ביג עם אפי נכסים שביג מחזיקה ב-62% מממניותיה.

חי גאליס, מנכ"ל ביג, התייחס לסרביה כאל מנוע צמיחה אותו הגדיר כמשמעותי. לדבריו, "בהתאם לאסטרטגיית החברה אנו שוקדים כל העת על איתור הזדמנויות להרחבת והשבחת הפרוטפוליו. הרכישות החדשות, אשר מגדילות את החזקותינו, ייצרו תשואה אטרקטיבית להשקעה וצמיחה בפעילות החברה בפרמטרים התפעוליים".

עוד מציין גאליס, כי סרביה נמצאת בימים אלה במגמת התאוששות מהירה מהקורונה, הפחתה של מגבלות הקורונה כמעט לחלוטין ואחוז מתחסנים גבוה, אשר להם השפעה חיובית על תחומי המסחר והכלכלה.