הביקוש לידיים עובדות שובר שיאים: 133 אלף משרות פנויות בחודש מאי

מספר המשרות הפנויות במשק בחודש שעבר הגיע ל-133 אלף - זהו האומדן הגבוה ביותר שנצפה בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מאז תחילת המדידות • התחומים בהם נדרשים הכי הרבה עובדים הם ענפי האירוח וההסעדה

לשכת התעסוקה / צילום: כדיה לוי
לשכת התעסוקה / צילום: כדיה לוי

מספר המשרות הפנויות במשק שבר שיא חדש בחודש מאי והגיע ל-133 אלף, זאת לאחר שבאפריל מספר המשרות הפנויות עמד על 130.3 אלף. הנתון הנוכחי הוא הגבוה ביותר שנרשם מאז החלו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) את המדידות. הביקוש הגבוה ביותר לעובדים נרשם בענפי בענפי האירוח והאוכל (מלונות ומסעדות), על כל 100 מועסקים בענפים אלו יש יותר מ-17 משרות שמחכות לאיוש.

בנוסף מציינים בלמ"ס כי במספר המועסקים באוכלוסיית הסקר נמשכה מגמת עלייה והוא עמד בחודש מאי על כ-2.61 מיליון מועסקים לעומת אומדן אפריל שעמד על 2.55 מיליון מועסקים. יחד עם זאת, הוא עדיין לא חזר לרמתו טרום המשבר - כ-2.75 מיליון מועסקים.

בענף המסעדנות כאמור נרשם מחסור משמעותי של עובדים, ועל פי נתוני הלמ"ס קיים ביקוש לכ-14 אלף מלצרים וברמנים. מספר המשרות הפנויות לטבחים עומד על יותר מ-4,600. גם הביקוש למהנדסים גבוה, ובענף יש כ-12.5 אלף משרות פנויות.

התאוששות שוק העבודה הואטה

בתוך כך, אתמול (ב') פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני האבטלה במשק למחצית השנייה של חודש מאי - ומהם עולה כי בצל הלחימה בעזה במבצע "שומר חומות" נרשמה עלייה במספר מחוסרי העבודה.

אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה הגיע ל-5.4% במחצית השנייה של מאי לעומת 5% במחצית הראשונה. אחוז המועסקים שבחל"ת יחד עם הבלתי מועסקים עלה ל-7.1% לעומת שיעור של 6.7% במחצית הראשונה של מאי. כלומר, ההתאוששות של שוק העבודה הואטה.