חברת הייעוץ טופ שיא תשתף פעולה עם הזרוע הממשלתית של דובאי

החברה לייעוץ כלכלי-עסקי בראשות ד"ר שלמה נס חתמה על הסכמי בלעדיות ושיתוף פעולה עם דובאי וורלד סנטר, הזרוע הניהולית של אזור דרום דובאי • תוכל ליזום ולבצע פרויקטים בהיקף של חצי מיליארד דולר

טופ שיא במעמד החתימה בדובאי / צילום: רשות דרום דובאי
טופ שיא במעמד החתימה בדובאי / צילום: רשות דרום דובאי

הקשרים הכלכליים - מסחריים של חברות וגורמי כלכלה מאיחוד האמירויות לגורמים ישראלים נמשכים. חברות ישראליות נכנסות לעסקים באמירויות, גם ללא קשר מסחרי ישיר לישראל. וכך "טופ שיא", חברה לייעוץ כלכלי-עסקי בראשות ד"ר שלמה נס, חתמה היום בדובאי על הסכמי בלעדיות ושיתוף פעולה עם Dubai World Central Corporation, הזרוע הניהולית של איזור דרום דובאי אשר נמצאת בבעלות ממשלת דובאי.

מעבר לייצוג כללי לקידום הפרויקט ולהבאת חברות ישראליות לפיתוח הפעילות הכלכלית והעסקית בדרום דובאי, ההסכם מאפשר לחברת "טופ שיא" ליזום, לתכנן, לנהל ולבצע מגוון פרויקטים בלעדיים בתחומים שונים בהיקף של כחצי מיליארד דולר. זהו למעשה הסכם לשיתוף פעולה מעשי ראשון בהיקף כזה עם הזרוע הממשלתית של דובאי.

בין המיזמים המרכזיים בפרויקט "דרום דובאי" שאותם תייצג חברת טופ שיא ברמה העולמית: מרכז בריאות ושיקום בשילוב מרכז תיירות, מרכז קולינריה עולמי, מרכז כנסים ותערוכות ומרכז הפצה ולוגיסטיקה למוצרי חקלאות ויצרני מזון לכל אזור המפרץ.

הקלות מס ותנאי רגולציה מזמינים

הפרויקט הממשלתי "דרום דובאי" כולל שטח של כ-140 קמ"ר, ונחשב כבר היום לשער עולמי (יבשתי וימי) לסחר הבינלאומי בשל הגדרתו כ"אזור סחר חופשי". ממשלת דובאי עתידה להשקיע בבניית ופיתוח האזור כ-70 מיליארד דולר במשך כעשור. האזור אף קורץ לחברות זרות רבות לאור הקלות מס, תנאי הובלה ורגולציה מזמינים.

ד"ר שלמה נס (עו''ד ורו"ח), מנכ"ל חברת טופ שיא ושותף בכיר במשרד עו"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות', מציין כי "מדובר באיזור נרחב שמהווה כבר עכשיו מוקד השקעות אטרקטיבי עבור חברות, תאגידים וארגונים שרוצים להשיג דריסת רגל באיזור המפרץ הפרסי. הפרויקט מציב שלל הזדמנויות עסקיות בתחומים מגוונים לחברות ישראליות. הזדמנות שאסור לפספס".

ח'ליפה אל-זאפין (Khalifa Al Zaffin), יו"ר פרויקט דובאי דרום (המכהן, בין היתר, גם כיו"ר אמירייטס - חברת התעופה הלאומית של דובאי), ציין כי "השותפות האסטרטגית שנחתמה עם טופ שיא הישראלית תביא עימה הזדמנויות עסקיות ותסלול את הדרך לשני הצדדים לשגשג בהיבטים שונים. מעבר לכך, זה יאפשר לנו להניע השקעות זרות ישירות לאמירות, להגביר את מעמדה של דובאי דרום על פני מספר ספקטרומים וכן לקדם את היסודות המקרו-כלכליים של דובאי ואת מעמדה כמרכז אידיאלי לעסקים ומסחר".