אלכוהול | פיצ'ר

זה שהגיע מכפר הדייגים באיטליה ועד לרוסי הנפלא: 3 ג'ינים לא שגרתיים

כמות תוויות הג'ין בישראל רק הולכת וגדלה מעונה לעונה • הנה כמה מהמעניינים שבהם

ג'ינים לא שגרתיים. מימין: גרין בבון, פורטופינו, ג׳ינארטה / צילום: יח"צ
ג'ינים לא שגרתיים. מימין: גרין בבון, פורטופינו, ג׳ינארטה / צילום: יח"צ

כמות תוויות הג'ין בישראל רק הולכת וגדלה מעונה לעונה. ג'ין טוניק (ולמיטיבי לכת נגרוני) הפכו למשקאות פופולריים לא רק בברים אלא גם בבית - וקל לשדרג אותם באמצעות ג’ין איכותי. ג'ין הוא בעצם תזקיק - לרוב חיטה (למרות שיש גם ג'ין שמתבסס על תזקיקי ענבים כמו "עכו" הנפלא של מזקקת יוליוס הישראלית וכן g-vine הצרפתית) - שמתובל בגרגירי ערער.

מבחינת תיבול, השמיים הם הגבול ואפשר להוסיף לו בנוסף כל תבלין העולה על הדמיון, מקליפות תפוזים ועד זעתר. אחד הטרנדים הבולטים בתחום הג'ין הוא ליצור תזקיקים בתיבול מקומי. לרגל פתיחתה המחודשת של איטליה לתייר הישראלי - 2 ג'ינים בהשראה ובייצור של ארץ המגף ועוד אחד חדש ומבית מסקרן.

מצאתי אהבה: ג'ין פורטופינו - כפר הדייגים הקטן שבצפון איטליה הפך במאה ה-20 לאחד מיעדי הנופש הידועים במדינה בזכות המפרץ היפהפה, שירה האלמותי של דלידה (I found my love in Portofino), הבתים הצבעוניים - והיאכטות של שועי העולם שעוגנות כאן בקיץ.

כל זה שימש כהשראה לייצור הג'ין הנושא את שם הכפר שהוקם על ידי תושב המקום רוג'רו ריימו (ובבעלות חלקית של איש העסקים הישראלי יואב שלמור). הג'ין, שנבחר בשנה שעברה לאחד הטובים בעולם בידי מגזין ג'נטלמן ג'רנל, מתובל בעשבי תיבול כמו מיורם ומרווה וכן בעלי ורדים ואיריס, ומגיע בבקבוק מרובע, תכול ויפהפה. חגיגה, בפרט בקוקטיילים קיציים כמו נגרוני לבן: קוקטייל שמתבסס על ורמוט לילה לבן, ג'ין וליקר סוז, שנמזגים בכמויות שוות לכוס ערבוב עם הרבה קרח ומוגשים, לאחר ערבוב בכף ארוכה, לכוס לואו-בול. הצגה.

ג'ין פורטופינו. 180 שקלים, כולל תיק בד. להשיג באתר portofinogin.co.il (משלוח חינם בתל אביב)

אמנותי וטוסקני: ג'ינארטה - ג'ין איטלקי שנוצר בצלמו של חבל טוסקנה, שם הוא מזוקק. מתבסס בין השאר על תיבול לבנדר מקומי, שמעניק לו עשבוניות ייחודית, ומגיע בבקבוק מלבני שנוצר בהשראה קנבס האמנים של פירנצה וגושי השיש המפורסמים של איטליה.

מדי עונה מתחלף שיתוף הפעולה האמנותי, שכולל יצירות המודפסות על פיאות המלבן - פרידה קאלו למשל. ג'ין יבש וחד, שמתאים במיוחד לדריי מרטיני או לנגרוני קלאסי.
ג'ינארטה. להשיג בג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי ($40 או 3 ב-$99) ובחנויות אלכוהול.

זהירות, הגורילה: גרין בבון - בלוגה, אחת מיצרניות הוודקה הפופולריות בגזרת הפרימיום בישראל, משיקה השבוע בישראל ג'ין ראשון - גרין בבון, שכולו רוסיות מתפרצת בהשראת הטבע העוצמתי של מדינת הענק, וכן, זה די נפלא.

תערובת התיבול הבוטנית והלא שגרתית כוללת, מלבד ערער, עלי מנטה, פרחי אלדרפלאוור (סמבוק) וגם, תחזיקו חזק - שמיר (שמיר!). התוצאה יוצאת דופן ומתחננת ממש להשתחל לג'ין וטוניק קלאסי, עם קריצה עשבונית.

ג'ין גרין בבון. 149 שקלים. להשיג בחנויות יין ואלכוהול.