ביידן הודיע רשמית על מינוי טום ניידס לשגריר ארה"ב בישראל

נשיא ארה"ב הכריע בעד המינוי, שעדיין צריך לעבור את אישור הסנאט האמריקאי, בהליך שעשוי להימשך בין חודשיים לשלושה • ניידס, סגן שר החוץ לשעבר לענייני מנהל ומשאבים בתקופת אובמה, משמש בימים אלו כמנכ"ל בנק מורגן סטנלי

טום ניידס, המינוי צריך לקבל את אישור הסנאט האמריקאי / צילום: Associated Press, J. Scott Applewhite
טום ניידס, המינוי צריך לקבל את אישור הסנאט האמריקאי / צילום: Associated Press, J. Scott Applewhite

נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן הודיע הערב (ג') באופן רשמי על כוונתו למנות את טום ניידס לשגריר ארצות-הברית בישראל - כפי שפורסם בוואלה!. המינוי צריך עדיין לעבור את אישור הסנאט האמריקאי. ההערכה היא שהמינוי יאושר ללא בעיה, אך ההליך עשוי להימשך בין חודשיים לשלושה.

בחודש שעבר נודע לוואלה! כי ניידס, סגן שר החוץ האמריקאי לשעבר, הוא המועמד הכמעט ודאי לתפקיד, כך לפי גורם שמעורה בפרטים. חבר הקונגרס לשעבר רוברט וקסלר היה עד לאחרונה מועמד מוביל נוסף לתפקיד ואף זכה לתמיכה של חברי קונגרס רבים וארגונים יהודיים, אך לא זכה בסוף במינוי מאחר וביידן נטה לכיוונו של ניידס.

ניידס משמש בימים אלה כמנכ"ל בנק מורגן סטנלי. הוא שימש כסגן שר החוץ לענייני מנהל ומשאבים בתקופת הנשיא לשעבר ברק אובמה. הוא מקורב מאוד לראש הסגל של הבית הלבן רון קליין וליועצים קרובים אחרים של ביידן. 

בשבועות האחרונים ממשל ביידן סופג ביקורת מצד חברי קונגרס ומומחים למזרח תיכון על כך שעד כה לא מינה שגריר חדש לישראל ועל כך שאין לו אף דיפלומט בכיר בשטח. מאז ינואר ביידן מינה ארבעה שליחים מיוחדים לאיראן, תימן, לוב וקרן אפריקה - אבל בניגוד לשלושת קודמיו, לא מינה שליח מיוחד לנושא הישראלי-פלסטיני.