פוטין נפרד מנתניהו; מלך מרוקו בירך את בנט

נשיא רוסיה שיגר מברק לנתניהו ובו הביע הערכה על שיתוף הפעולה וההבנה ההדדית בין השניים לאורך השנים • מלך מרוקו מוחמד השישי שיגר איגרת לראש הממשלה נפתלי בנט, שבה בירך אותו על כניסתו לתפקיד והציע את עזרתו בתיווך בין ישראל לפלסטינים

ולדימיר פוטין / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב
ולדימיר פוטין / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח מברק לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ובו כתב: "אני מבקש להביע את הערכתי על שיתוף הפעולה וההבנה ההדדית בינינו במשך שנים רבות. אני מוקיר את העבודה הגדולה שהשקעת בחיזוק היחסים בין המדינות בתחומים רבים. היכולות והניסיון שלך יהיו תמיד נכס לישראל".

נתניהו קיבל בשתי היממות האחרונות שיחות והודעות ממנהיגים מהעולם, חברי פרלמנטים, שרים ואישי ציבור אחרים ובהם הוקרה על פעילותו.

שניים מהם אף ביקרו במעון ראש ממשלת ישראל ברחוב בלפור, ששכפי שכתבנו בגלובס - נתניהו יישאר בו בשבועות הקרובים.

מדובר במי שהיית שגרירת ארצות הברית באום ניקי היילי הנחשבת למועמדת אפשרית לנשיאות בבחירות הבאות ב-2024 מטעם המפלגה הרפובליקנית, והכומר האוונגליסטי תומך ישראל ג'ון הייג'.

היילי אמרה על פגישתה עם נתניהו: ''פגישה עם ראש הממשלה נתניהו אף פעם לא תסולא בפז. תרומתו לביטחון ישראל ולשגשוגה היא היסטורית. לא שמענו ממנו את המילה האחרונה". 

מלך מרוקו:  בשירות השלום הצודק במזרח התיכון

מלך מרוקו מוחמד השישי בירך את ראש הממשלה בנט על כניסתו לתפקידו ואיחל לו הצלחה בתפקיד. באיגרת ששלח הציע המלך את שירותיו בתיווך בין ישראל לפלסטינים: "אני אנצל את ההזדמנות הזו להדגיש בפניכם את מוכנותה של הממלכה המרוקנית להמשיך בתפקידה הפעיל ומאמציה הטובים בשירות השלום הצודק במזרח התיכון, שיבטיח לכל העמי האזור חיים זה לצד זה בביטחון, יציבות והרמוניה".

ראש הממשלה נפתלי בנט השיב למלך מרוקו ואמר: "אני מודה להוד מלכותו, מלך מרוקו מוחמד השישי, על ברכתו החמה ומבקש להביע את הערכתי הרבה כלפיו. ישראל רואה במרוקו ידידה ושותפה חשובה במאמצים לקידום השלום והביטחון באזור. אפעל להדק את יחסי ישראל-מרוקו בכל התחומים, למען רווחתם ושגשוגם של שני העמים, שהידידות ביניהם ארוכת שנים".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי אגרת זו מצטרפת לשורת מנהיגים מרחבי העולם שבירכו את ראש הממשלה בנט לרגל כניסתו לתפקיד, בהם: נשיא רוסיה, נשיא אוקראינה, נשיא ארגנטינה, נשיא ברזיל, נשיא קזחסטן, נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, יורש העצר וראש ממשלת בחריין, קנצלרית גרמניה, קנצלר אוסטריה, ראש ממשלת בריטניה, ראש ממשלת הודו, ראש ממשלת קנדה, ראש ממשלת איטליה, ראש ממשלת הונגריה, ראש ממשלת יוון וראש ממשלת מלטה.