כצפוי: הפד החליט להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי

קברניטי הפד חזרו על האמירה כי הקפיצה בקצב האינפלציה היא זמנית, והעריכו כי הריבית תעלה ב-2023 פעמיים לפחות • בפד ציינו כי הם רוצים לראות עוד התקדמות משמעותית בקצב התאוששות הכלכלה האמריקאית לפני שיצמצמו את תוכנית רכישת האג"ח • תחזית הצמיחה של הפד למשק האמריקאי בשנת 2021 עלתה ל-7%

ראש הפד, ג'רום פאוול / צילום: רויטרס
ראש הפד, ג'רום פאוול / צילום: רויטרס

הפדרל ריזרב החליט היום, כצפוי, להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה אפסית. גם היקף רכישות האג"ח החודשי, שעומד על כ-120 מיליארד דולר, לא ישתנה בינתיים.

לאחר פרסום ההודעה רושמים מדדי המניות המרכזיים בוול סטריט ירידות.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ל-1.54%, והדולר מתחזק ב-0.4%-0.7% מול מטבעות מרכזיים.

קברניטי הפד חזרו על האמירה כי הקפיצה בקצב האינפלציה היא זמנית אולם העלו את תחזית האינפלציה השנתית ל-3.4% לעומת 2.4% בפגישה הקודמת שלהם בחודש מרץ, והעריכו כי הריבית תעלה ב-2023 פעמיים לפחות.

כעת מעריכים 11 מתוך 18 חברת ה-FOMC (ועדת השווקים הפתוחים) כי הריבית תעלה לפחות פעמיים ב-2023. זבחודש מרץ השנה העריכו שבעה כי תידרש העלאת ריבית אחת בלבד.

בפד ציינו כי הם רוצים לראות עוד התקדמות משמעותית בקצב התאוששות הכלכלה האמריקאית לפני שיצמצמו את תוכנית רכישת האג"ח. 

נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין בתגובה כי "נראה שהטון בהודעת הפד הינו חיובי יותר, בדגש על ההתייחסות לשיפור בשוק העבודה ובמשק האמריקאי, לאור תוכנית החיסונים. שבעה מחברי הפד רואים כבר היום עליית ריבית כבר במהלך שנת 2022, לעומת ארבעה חברים שהעריכו זאת במרץ השנה.
תחזית הצמיחה של הפד למשק האמריקאי בשנת 2021 שופרה גם היא ועומדת כעת על 7%, לעומת 6.5% לפני כן".

"אנחנו חוזרים על הערכתנו כי עם המשך השיפור בכלכלה האמריקאית לאור הירידה בהשפעות השליליות של נגיף הקורונה, הריבית צפויה לעלות יותר מוקדם מהצפוי, ואנו צופים כי נראה העלאת ריבית אחת לפחות במהלך שנת 2022. יתר על כן, וחרף הירידה בתשואות בעת האחרונה (שבימים האחרונים נמחקה כמעט לחלוטין), אנו צופים שעד סוף שנת 2021 התשואה על האג"ח הממשלתי לעשר שנים תעמוד על 2% (כעת 1.54%)".