בן ברק: "לא מאמין שניתן להגיע להסדרה עם ארגון טרור"

לדברי ח"כ רם בן ברק שנבחר לראשות ועדת החוץ והביטחון, מדיניות ההסדרה הובילה בסופו של דבר רק להתעצמות חמאס, הרבה מעבר למה שישראל קיוותה • "המדיניות של ישראל צריכה להיות שחמאס לא ישלוט יותר על רצועת עזה"

רם בן ברק - יו"ר ועדת החוץ והביטחון / צילום: יח"צ
רם בן ברק - יו"ר ועדת החוץ והביטחון / צילום: יח"צ

על עמדותיה הביטחוניות של יש עתיד ניתן ללמוד מהאישיות הביטחונית הבכירה שלה, ח"כ רם בן ברק, לשעבר סגן ראש המוסד, שנבחר לראשות ועדת החוץ והביטחון. בשיחה ראשונה בתפקיד הוא אומר לגלובס כי מדיניות ההסדרה הובילה בסופו של דבר רק להתעצמות חמאס, הרבה מעבר למה שישראל קיוותה וגם לא מנעה הסלמה. "אני לא מאמין שניתן להגיע להסדרה עם ארגון טרור והמדיניות של ישראל צריכה להיות שחמאס לא ישלוט יותר על רצועת עזה". אבל הוא מוסיף, "עד שנדע איך להשיג את היעד הזה, צריך לשנות את המשוואה מול חמאס, כדי שייפסק איום הטילים המלחמה והשריפות". 

בן ברק אומר כי מדיניות החלשת הרשות הפלסטינית שהביאה לחיזוק חמאס בשנים האחרונות הייתה שגויה וצריך להפוך אותה. לדבריו, הרשות היא פרטנר, בוודאי בהיבט הביטחוני. עוד אמר כי ההיבט האזרחי יוביל בוודאי בשלב הראשון והמטרה היא העלאת רמת ואיכות החיים של הפלסטינים ביהודה ושומרון. הוא מודה, לצערו, כי מו"מ מדיני יהיה בעייתי יותר בשל מורכבותה של הממשלה. עוד אומר כי ברור שבמקום שיש מצב כלכלי טוב, יהיה שקט יותר. לדבריו, צריך לנסות ולהביא גם לרצועה שיפור במצב הכלכלי, אבל זה יהיה קשה הרבה יותר בגלל שלטון חמאס.