איילת שקד בכנס התאחדות הקבלנים: על הפרק הארכת תוקף הותמ"ל, הארכת תמ"א 38 ומינוי חדש לראש ענף תכנון

במהלך נאומה בכנס התאחדות הקבלנים בוני הארץ, התייחסה שרת הפנים איילת שקד למגוון סוגיות, ביניהן רישוי עצמי ורפורמה בארנונה • שקד נמנעה להתייחס להתחייבות במצע של ימינה לבטל את רשות מקרקעי ישראל: "רמ"י נמצאת תחת סמכותו של השר זאב אלקין"

השרה איילת שקד בכנס של התאחדות הקבלנים בוני הארץ / צילום: ערן דולב
השרה איילת שקד בכנס של התאחדות הקבלנים בוני הארץ / צילום: ערן דולב

שרת הפנים, איילת שקד, פתחה את המושב האחרון בכנס התאחדות הקבלנים בוני הארץ בהצהרה על כוונתה לערוך רפורמה לייעול מערכת התכנון: "יש לי כוונות ותוכניות להאיץ רגולציה. בשבועות הקרובים אני מתכוונת למנות ראש ענף תכנון שיעמוד גם בראש המועצה הארצית, הות"ל והותמ"ל. את רוב זמני בשלושה הימים האחרונים הקדשתי לנושא. במשך שנתיים המערכת היתה קפואה ויש שם הרבה מינויים שצריך לעשות".

שקד התייחס לסוגיית הפסקת תוכנית המתאר הארצית תמ"א 38, נושא המטריד מאד את הקבלנים והיזמים: "החלופה כפי שאנחנו מכירים אותה היום היא תיקון 128. יש לנו שנה ואני חושבת שנוכל להעביר את זה בכנסת הקרובה. לתמ"א 38 יש בעיות כאלה ואחרות, אבל עדיין, יש ערים שרוצות להכין תוכנית ויוכלו להמשיך את התמ"א. אני מבטיחה לבדוק את זה בצורה רצינית. ואקום לא יהיה".

שקד הצהירה כי בכוונתה לפעול להארכה מיידית של חוק הותמ"ל: "חוק הותמ"ל מדבר על ארבעה אזורי תכנון: פינוי בינוי והתחדשות עירונית, תחבורה ציבורית, עידוד בנייה במגזרים החרדי והערבי. זה החוק הראשון שאני מתכוונת להעביר".

שקד נמנעה להתייחס להתחייבות שבאה לידי ביטוי במצע של ימינה לבטל את רשות מקרקעי ישראל: "רמ"י נמצאת תחת סמכותו של השר זאב אלקין. אין ספק שמשבר הדיור קשה ביותר, עם מעט הקצאות קרקע והתחלות בנייה. אנחנו לפני הקטסטרופות ואני מניחה שהמצב יהיה יותר גרוע. העניין הוא פשוט להגדיל משמעותית את ההיצע. אנחנו צריכים להיפגש ולשוחח על זה".

"נושא מערכת היחסים עם ראשי ערים גדול ומורכב. בבסיסו נמצא נושא הארנונה. ראשי הערים מעדיפים לבנות משרדים כי זה יותר משלם כלכלית. אנחנו מתכוונים לבדוק את זה. הן לגבי ירידה של הארנונה לעסקים והן עליה בארנונה למגורים. מדובר בבדיקת עומק רצינית. דיברתי עם דלית זילבר על הקלה בהליכי הרישוי. כך שיזמים יוכלו לעשות רישוי עצמי".