שנייה רק לצ'ק פוינט: סנטינל וואן היא חברת הסייבר הצומחת והמפסידה ביותר

גיוס של כמיליארד דולר ושווי של 7 מיליארד דולר יהפכו את סנטינל וואן לאחת ההנפקות הגדולות ביותר שיצאו מישראל, וימקם אותה לפני ורוניס וסייברארק, שהונפקו בוול סטריט כבר לפני מספר שנים

תומר וינגרטן מנכ"ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: יח"צ
תומר וינגרטן מנכ"ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: יח"צ

התשקיף המעודכן שפרסמה חברת אבטחת הסייבר הישראלית סנטינל וואן לקראת הנפקתה הצפויה בבורסת ניו יורק מצביע על השווי שאליו החברה שואפת בהנפקה. בעוד שבעבר דווח שהחברה עשויה לבקש שווי של 10 מיליארד דולר, מתברר שהשווי המבוקש צנוע יותר - 7 מיליארד דולר, מה שעדיין יהפוך את סנטינל וואן לאחת ההנפקות הגדולות ביותר שיצאו מישראל.

יתרה מכך, שווי כזה יהפוך אותה לחברת אבטחת הסייבר הישראלית השנייה בגודלה, אחרי צ'ק פוינט  הוותיקה ולפני ורוניס וסייברארק, שהונפקו כבר לפני מספר שנים בוול סטריט. יחסית לשלוש החברות הללו, סנטינל וואן הציגה בשנה החולפת את הצמיחה הגבוהה ביותר בהכנסות - כ-91%, לעומת כ-15% בוורוניס, 7% בסייברארק ו-3.5% בצ'ק פוינט; אך גם את השורה התחתונה השלילית ביותר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ב-2020 צ'ק פוינט רשמה רווח נקי של 847 מיליון דולר, ורוניס הפסידה 94 מיליון דולר וסייברארק הפסידה 5.8 מיליון דולר, בעוד שההפסד הנקי של סנטינל וואן הגיע ל-118 מיליון דולר, גידול של 53.6% לעומת הפסד נקי של 76.6 מיליון דולר ב-2019.

 
  

גיוס של עד מיליארד דולר

סנטינל וואן מבקשת להנפיק 32 מיליון מניות חדשות מסוג A, במחיר שינוע בין 26-29 דולר למניה. בכך יגיע היקף הגיוס שלה ל-832-928 מיליון דולר. הסכום עשוי לגדול בעוד 125-139 מיליון דולר אם החתמים בהנפקה יממשו את האופציה שניתנת להם לרכוש תוך 30 יום עוד מניות במחיר שייקבע בהנפקה.

בחברה מציינים, כי בהנחה שההנפקה תיסגר באמצע טווח המחירים המבוקש, 27.5 דולר, החברה תגייס 878 מיליון דולר נטו, או קצת מעל 1 מיליארד דולר אם החתמים יממשו את האופציה.

השימוש בכסף מיועד לצורכי הון חוזר ולצרכים עסקיים כלליים של החברה, וייתכן שחלקו ישמש גם לרכישת טכנולוגיה או חברה משלימה.

החתמים בהנפקה הם מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה, ברקליס, וולס פארגו, UBS, ג'פריס, דויטשה בנק, פייפר סנדלר, Cowen, BTIG, נידהאם, לופ קפיטל, דרקסל המילטון ו-R. Seelaus.

בינה מלאכותית לאבטחת נקודות קצה

סנטינל וואן מצטרפת לשבע חברות ישראליות שביצעו הנפקות ראשוניות בוול סטריט מתחילת 2021, מתוכן שש חברות טכנולוגיה. כל ההנפקות בוצעו לפי שווי של מעל מיליארד דולר לחברות המונפקות. ההנפקות האחרונות שבוצעו היו של חברת התוכנה WalkMe לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר ושל חברת הפרסום הדיגיטלי טרמור לפי שווי של כ-1.5 מיליארד דולר.

לפי נתוני IVC, עד כה החברה גייסה 797 מיליון דולר בשמונה סבבים, האחרון בוצע ב-2020-2021 ובמסגרתו החברה גייסה 367 מיליון דולר לפי שווי של 3.26 מיליארד דולר.

סנטינל וואן הוקמה בשנת 2013 על-ידי המנכ"ל תומר וינגרטן ואלמוג כהן, שכבר לא מחזיק בתפקיד פעיל בחברה. היא מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לאבטחת נקודות קצה, כולל מחשבים ניידים, נייחים, שרתים ושרתי ענן ומכשירים נוספים שמחוברים לאינטרנט.

בהנחה שההנפקה תושלם במחיר של 27.5 דולר למניה, שווי החזקתו של וינגרטן בחברה (3.9% מהמניות) יגיע ל-238 מיליון דולר. בעלי מניות אחרים בחברה הם קרן Insight עם 15.6% מהמניות, Tiger Global עם 12.3% מהמניות, Third Point Ventures עם 11.1% ועוד.