חיפה יוצאת במהלך "קש בק" בעקבות הקורונה

בעיריית חיפה החליטו להשיק את תוכנית "חיפה קש בק" - המעודדת רכישה בעסקים המקומיים. מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה בארץ • וגם: המנטורים מגייסים, מצנח הזהב, וחדשות טובות • אירועים ומינויים

בתי עסק בחיפה. קרן ייעודית של 10 מיליון שקל / צילום: צבי רוגר - דוברות עיריית חיפה
בתי עסק בחיפה. קרן ייעודית של 10 מיליון שקל / צילום: צבי רוגר - דוברות עיריית חיפה

בין הנפגעים הגדולים של משבר הקורונה נמנים העסקים הקטנים והבינוניים, אשר התקשו להתמודד כלכלית עם המצב - ועל כך כתבנו ואנחנו עדיין כותבים בגלובס. בעיריית חיפה החליטו לעשות מעשה, ולהוביל מהלך. יחד עם המינהלת העירונית 2030, משיקה ראש העיר, עינת קליש רותם, את תוכנית "חיפה קש בק" - המעודדת רכישה בעסקים המקומיים. מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה בארץ.

התוכנית מנוהלת על ידי החברה הכלכלית חיפה בשיתוף חברת כרטיסי האשראי ישראכרט ואפליקציית איזי, והיא עובדת כך: מי שיבצע רכישות בסכום מצטבר של אלף שקל באמצעות כרטיס ישראכרט, באחד ממאות העסקים החיפאים שנרשמו למיזם, יקבל החזר כספי של 50 שקל ישירות לכרטיס האשראי. הרכישות אינן מתוחמות בזמן, אך בשלב זה ההחזר הכספי יינתן באופן חד פעמי.

לצורך מימון ההחזרים הכספיים הקימה החברה הכלכלית חיפה קרן ייעודית בהיקף של 10 מיליון שקלים, לתקופה של שלוש שנים, אשר תתמוך ותלווה את הפרויקט. את העסקים שלוקחים חלק במיזם - הפועלים בתחומים כמו אוכל, פנאי, הלבשה, הנעלה, ספורט, חדרי בריחה ומכוני כושר - ניתן יהיה לאתר באמצעות אתר ואפליקציית איזי.

בשלב ראשון מדובר בפיילוט שיימשך כחצי שנה, ובתום התקופה יבוצע ניתוח נתונים שממנו ניתן יהיה ללמוד על מאפייני הפעילות הכלכלית של העיר. בחיפה פועלים כ-12 אלף עסקים, מתוכם כ-8,000 זעירים וקטנים. לפי נתוני עיריית חיפה, הם ספגו פגיעה של יותר מ-30% מנפח הפעילות בעקבות ימי הסגר שהוטלו על המשק בשנה החולפת.

המנטורים מגייסים

שנת הקורונה פגעה גם במגייסי התרומות לארגונים השונים, ובתוכנית המנטורים "אחד על אחד" של ארגון הרוח הישראלית החליטו לעשות מעשה. מובילי התוכנית יצאו בקמפיין גיוס המונים, והציבו לעצמם כיעד סכום של מיליון שקל - כדי להבטיח את המשך הפעילות של התוכנית, ולהרחיב אותה ל-70 נערים ונערות נוספים בשנת הלימודים הקרובה. כותרת הקמפיין שעלה באתר צ'רדי היא "להאמין, ללוות, להצליח", ועד כה גויסו כ-255 אלף שקל.

"אחד על אחד" היא תוכנית שבמסגרתה כ-300 מנטורים מתחומים שונים מלווים נערים בסיכון הנמצאים בכפרי הנוער, החל מכיתה י"א ועד להשתלבות בשוק העבודה.

בין המנטורים נמצאים סבינה בירן, המשמשת כיום כיועצת מיוחדת לחברת התעופה ארקיע, ובעבר הייתה מנכ"לית חברות התעופה טאואר וישראייר; תא"ל במיל' אלישע הויסמן, עד לאחרונה סמנכ"ל בשירותי בריאות כללית; פרופ' עדי ערמוני, ראש החוג לניהול מערכות מידע במכללה למינהל; תומר אבנון, בעלי קבוצת ההשקעות אבנון; ואילי אשרמן, בעלי אאוטבק טכנולוגיות הפועלת בתחום הרכב.

מצנח הזהב

בכיר השב"כ לשעבר עדי כרמי מונה לסמנכ"ל התפעול של יוניבו, העוסקת בפיתוח, יצור ואספקת מוצרי קנאביס רפואי.

עידן אנגל, 48, מונה לראש חטיבת דיגיטל, דאטה וחדשנות בבנק דיסקונט ולחבר הנהלה.

שגית מנור מונתה לסמנכ"לית הכספים של נאייקס, פלטפורמת מסחר ותשלומים גלובלית. קודם לכן כיהנה כמנכ"לית סטארט-אפ הסייבר Nyotron.

חברת האג-טק ורטיקל פילד מינתה את רונן רדל לסמנכ"ל פיתוח עסקי. החברה מפתחת ומשווקת חוות חקלאיות ורטיקליות המאפשרות גידול ירקות אנכי במרחב האורבני, הנקטפים ישירות מהחווה לצרכן. במסגרת תפקידו יהיה רדל אחראי על פיתוח השווקים של החברה בחו"ל - צפון אמריקה, אירופה והמזרח התיכון.

ששי עידן יכהן כמנהל המוצר הראשי של Locusview, המפתחת פלטפורמת תוכנה לניהול פרויקטים של הקמת תשתיות בתחומי האנרגיה, התקשורת והמים.

מתן גרינשטיין מונה למנכ"ל קבוצת התקשורת unik. עד לאחרונה הוא כיהן כראש ענף תקשורת בחטיבת דובר צה"ל.

חדשות טובות

לרגל חגיגות 100 השנים לייסוד פירמת עורכי הדין ש. הורוביץ ושות', הודיעו השותפים כי יעניקו 100 אלף שקל ב-10 מלגות לסטודנטים למשפטים שידם אינה משגת לממן את לימודיהם.