לפיד מינה את אסף זמיר לקונסול הכללי של ישראל בניו יורק

זמיר כיהן כשר התיירות בממשלת נתניהו-גנץ עד שהתפטר, וכן כיהן כסגן ראש עיריית תל אביב • לפיד: "לאסף יכולות מקצועיות ואנושיות שייצגו את מדינת ישראל בכבוד וגאווה"

אסף זמיר / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
אסף זמיר / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

שר החוץ יאיר לפיד החליט למנות את אסף זמיר שר התיירות לשעבר לקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, תפקיד שבדרך כלל שמור לאנשי אמון של השר ולא מהסגל המקצועי של משרד החוץ.

זמיר בעל תואר במשפטים, ופרט להיותו שר התיירות לשעבר מטעם כחול לבן בממשלת נתניהו-גנץ הוא כיהן גם כסגן ראש עיריית תל אביב. זמיר הוא אמריקאי לשעבר שגדל בארה״ב, וכשהיה ילד שהה עם משפחתו חמש שנים בתל אביב. הוא עזב את הממשלה באוקטובר 2020 תוך ביקורת נוקבת על נתניהו והחל למעשה את התהליך שהביא לפיזורה.

שר החוץ לפיד אמר: "לאחר תקופה ארוכה מידי ללא קונסול בניו יורק, אני שמח למנות את אסף זמיר לקונסול. לאסף יכולות מקצועיות ואנושיות שייצגו את מדינת ישראל בכבוד וגאווה".

בהודעה נמסר בשמו של זמיר: ״מודה לשר החוץ לפיד על האמון. מתרגש וגאה לייצג את מדינת ישראל ואזרחיה. תקופה זו של כינון ממשלים חדשים בארה"ב ובישראל טומנת הזדמנות ואחריות גדולה במילוי התפקיד וכולי ציפייה לקראתו. חיזוק מעמדה של ישראל, היחסים הדו מפלגתיים והקשר עם הקהילות היהודיות בארצות הברית הם אתגרים חשובים ומורכבים המובאים לפתחה של הממשלה החדשה ואני שמח ומלא מוטיבציה לנסות ולתרום לתהליכים הללו״.