טאואר תשלש את כושר הייצור שלה בשבבי 300 מ"מ

הערכות בשוק: כשהמפעל יעבוד באופן מלא פוטנציאל ההכנסות השנתי לטאואר הוא 350-500 מיליון דולר

חברת טאואר - מנכ"ל ראסל אלוונגר / צילום: עינת לברון
חברת טאואר - מנכ"ל ראסל אלוונגר / צילום: עינת לברון

זמן רב מדברים בחברת השבבים טאואר על הרצון להגדיל את כושר הייצור, בעיקר בטכנולוגיות בקוטר 300 מ"מ. היום עדכנה החברה על הסכם משמעותי בתחום: טאואר תשתף פעולה עם ענקית השבבים STMicroelectronics לייצור המוני במפעל 300 מ"מ באיטליה.

לפי ההסכם, ST תצרף את טאואר לפרויקט הקמת מפעל ייצור חדש באגראטה שבאיטליה - מפעל שהקמתו החלה ב-2018 ונמצאת בשלבים מתקדמים. שיתוף הפעולה נועד להאיץ את תהליך הגדלת כושר הייצור, ובחברה מציינים כי המפעל צפוי להתחיל בייצור במחצית השנייה של 2022.

עבור טאואר, ההסכם כולל השקעות בציוד בסכומים מהותיים ככל שהפרויקט יתקדם - מעל 500 מיליון דולר לאורך מספר שנים, כאשר כ-100 מיליון דולר יושקעו בשנה הבאה; אך גם פוטנציאל הכנסות משמעותי שמוערך בשוק ב-350-500 מיליון דולר בשנה כשהפאב יהיה בפעילות מלאה. מניית טאואר מגיבה בחיוב לדיווח ועולה בחדות בבורסה בת"א.

שתי החברות יחלקו את שטחי החדרים הנקיים ואת מערך הייצור הכולל, כאשר כל חברה תשקיע בנפרד בציוד שלה באופן יחסי לחלקה. כחלק מהפרויקט, טאואר תתקין ציודי ייצור על שליש משטח החדר הנקי. החברות ישתפו פעולה בהליך הכשרת המפעל והטכנולוגיות למען התחלת ייצור והגדלת כושר הייצור באופן המהיר ביותר האפשרי. טאואר תעביר צוות שלה מישראל ותגייס עובדים נוספים.

"פרסמנו כבר מזמן שאנחנו מחפשים להגדיל את הקפסיטי, ושאנחנו מוגבלים ביכולת שלנו לספק את כל הביקוש - עוד לפני הביקושים האדירים השנה, ובוודאי עכשיו", אומר היום לגלובס אבי שטרום, מנכ"ל חטיבת החיישנים של טאואר. "היו כל מיני הזדמנויות שלא יצאו אל הפועל, וההזדמנות הזאת הייתה פנטסטית, מכיוון ש- ST התחילה את הפרויקט עוד ב-2018 והמבנה כבר בנוי. עכשיו כבר מתחילים להכניס את הציוד וזה מתקדם מאוד יפה. הבעיה בבנייה של פאב (מפעל ייצור) מהתחלה היא שזה לוקח 3 שנים מקבלת ההחלטה לבנות ועד שמתחילים להפיק ממנו הכנסות, חיפשנו זמנים יותר קצרים וזה התאים לנו כמו כפפה ליד".

מהצד השני, לדבריו, האינטרס של ST הוא למלא כמה שיותר מהר את הפאב כדי שיגיע לרווחיות. "אם במקביל אנחנו לוקחים חלק מהקפסיטי, הפאב יהיה מלא כמעט מההתחלה ושני הצדדים ירוויחו כסף מהעלות הנמוכה פר Wafer. זה מצב של Win-Win".

באמצעות המהלך הזה, טאואר תשלש את יכולת הייצור שלה בתחום ה-300 מ"מ. לדברי שטרום, הלקוחות בתחום הם לקוחות מתחום ה-RF שכיום טאואר מספקת להם את הנדרש מיפן, לקוחות מתחום ה-display וכן Power Management. "נוכל לספק ללקוחות האלה גם מיפן וגם מהפאב החדש", הוא מציין.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר, מסר בנוגע להסכם החדש כי "אנו מאוד מרוצים ונרגשים להודיע על חתימת ההסכם הזה לשיתוף הפעולה עם ST. ST היא חברה הידועה בכל העולם בטכנולוגיות המתקדמות והמובילות שלה, מצוינות התפעול והיושרה העסקית שלה. אנו מצפים מאוד לשיתוף הפעולה והצלחתנו ההדדית. נתחי השוק הגדולים שיש כבר היום לטאואר בפלטפורמת 300 מ"מ בטכנולוגיות האנלוגיות RF, power, displays ועוד, יגדלו בצורה ניכרת הודות לתוספת משמעותית זו ביכולות הייצור של החברה - אשר משלשת את כושר הייצור שלנו ב-300 מ"מ, ובכך יאפשרו לנו לתת מענה לביקוש הגדל של לקוחותינו בנתחי שוק צומחים אלה".