השטנץ והכסף הגדול שוב מנצחים את הקריאייטיביות

הפרסומת לפלאפון, בכיכוב יהודה לוי ונועה קירל, היא הזכורה ביותר השבוע - אך רק במקום השני מבחינת אהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר השבוע היא של מפעל הפיס עם הביצוע המחודש לטרמינל לומינלט של מאיר אריאל ז"ל

יהודה לוי ונועה קירל בקמפיין פלאפון / צילום: יח"צ
יהודה לוי ונועה קירל בקמפיין פלאפון / צילום: יח"צ

כמקובל בחודשי הקיץ, שנחשב לזמן של ביקושי שיא לפרסום, גם השבוע גדלה ההשקעה בפרסומות. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היא עמדה השבוע על 45 מיליון שקל, לעומת 43.5 מיליון שקל בשבוע שעבר. המשמעות של זה היא צפיפות רבה בהפסקות הפרסומות, וקושי גובר לייצר בולטות.

במדד הפרסומות הזכורות ואהובות תמיד קל יותר תמיד להתברג עם עבודות שההשקעה הכספית בהן גבוהה או עם שפה תקשורתית שנמשכת לאורך זמן, אך אין זה אומר דבר על איכות העבודה הקריאייטיבית.

כך, למשל, הקמפיין החדש לקוויק, בכיכובו של השחקן ליאור אשכנזי, לא הצליח להתברג בדירוג, למרות שהשפה הקריאייטיבית שלו זכתה לביקורות טובות מצד אנשי מקצוע. לעומת, זאת, פרסומות אחרות שיותר עונות על השטנץ או שהושקע בהן סכום כסף גדול, מצליחות להיחרט בתודעה במודעות בלתי נעזרת - עיין ערך פלאפון ומפעל הפיס.

הפרסומת לפלאפון, בכיכובם של יהודה לוי ונועה קירל, עדיין מובילה את דירוג הזכירות - ובפער עצום מהפרסומות הבאות אחריה. הפרסומת, באמצעות משרד אדלר חומסקי, מקבלת תמיכה חזקה במדיה. יש להניח שגם הפזמון הקליט מאוד, שהולחן לשיר המלווה את הקמפיין, מסייע לנעוץ אותו בזיכרון. עם זאת, במונחים של אהדה, לא מדובר בביצוע מזהיר: עם כזו השקעה, אפשר היה לצפות ליותר ממקום שני בדירוג עם שיעור של 13.7%.

הפרסומת לתפוזינה, באמצעות מקאן ת"א, מובילה גם השבוע את דירוג הפרסומות האהובות, למרות שבימים האחרונים משודרות רק הוורסיות המקוצרות שלה - מה שיכול אולי להסביר את שיעורי האהדה הנמוכים יחסית.

 
  

מפעל הפיס ממשיך בקו הפרסומי של סיפורי זוכים מזמרים. הפעם מי שעבר את הניתוח המכאיב הוא השיר המיתולוגי טרמינל לומינלט של מאיר אריאל ז"ל (אפשר להניח שהוא היה מלחין שיר חדש כועס במיוחד, לו ראה מה עלה בגורל השיר שלו). הפרסומת, באמצעות אדלר חומסקי, היא המושקעת ביותר השבוע - כ-1.2 מיליון שקל על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. עם זאת, במבחן הזכירות והאהדה הפרסומת לא רושמת הישגים יוצאי דופן: מקום תשיעי בזכירות, ושלישי באהדה.

● הביטוח כבר לא בטוח
השבוע, לראשונה זה חודשים ארוכים, לא התברגה בדירוג אף פרסומת לחברת ביטוח.

● שעת הפרזנטורים
למעט הפרסומת לקוקה קולה, אין אף פרסומת שאין בה סלב.

● היחיד עם שלוש
גם השבוע השתלבה כמות גבוהה יחסית של משרדים, וראובני פרידן הוא היחיד שהכניס שלוש פרסומות לדירוג.