המגזר העסקי נפרד מהנשיא היוצא, רובי ריבלין

עשרות מנכ"לים ובכירים במשק לקחו השבוע חלק באירוע פרידה מנשיא המדינה, ראובן ריבלין • "משברי השנה החולפת הוכיחו לנו פעם נוספת שההירתמות בעת צרה, היא הדרך היחידה בעזרתה נתגבר על המשברים", אמר ריבלין באירוע • אירועים ומינויים

יואל חשין, הנשיא רובי ריבלין, דובי אמיתי ועינת זינגר דן / צילום: עמוס גרשום-לע"מ
יואל חשין, הנשיא רובי ריבלין, דובי אמיתי ועינת זינגר דן / צילום: עמוס גרשום-לע"מ

עשרות מנכ"לים ובכירים במשק לקחו השבוע חלק באירוע פרידה מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, שערך הפורום הכלכלי חברתי מבית נשיאות המגזר העסקי, בראשות דובי אמיתי.

במפגש הוצגו בפני הנשיא הפרויקטים המרכזיים שקידם המגזר העסקי בשנה האחרונה, ובהם זירת פחמן אחראית (מיזם המעודד חברות לצמצום פליטות, לקזז פחמן ולהשקיע במיזמים סביבתיים), העסק של כולנו (תוכנית לקידום טרנספורמציה דיגיטלית של עסקים קטנים) ומערכת מאי"ה (מיזם דיגיטלי לאבחון, ייעוץ והשמה לעולם התעסוקה). לאחר מכן הוצג סרטון שבו שורה של מנכ"ליות ומנכ"לים פותחים במסע חיזורים אחרי ריבלין, שבקרוב "יצטרך" עבודה חדשה.

"משברי השנה החולפת הוכיחו לנו פעם נוספת שההירתמות בעת צרה, היא הדרך היחידה בעזרתה נתגבר על המשברים", אמר ריבלין באירוע. "המסד של החברה הישראלית נעוץ באמונה שלא נגזר עלינו לחיות יחד, אלא נועדנו לחיות יחד - יהודים וערבים, חילונים, דתיים וחרדים. האינטרס הכלכלי והאינטרס החברתי הם שני הצדדים של אותו המטבע, ואסור לנו להתמיין לשתי כלכלות - לואוטק והייטק. אנחנו צריכים כלכלה ישראלית אחת חזקה, שפרוסה היטב בפריפריה כמו גם במרכז".

באירוע נכחו, בין היתר, עינת זינגר דן מנכ"לית הפורום הכלכלי חברתי, יואל חשין יו"ר קבוצת 2B, ברק רגב מנכ"ל גוגל, טל גרנות-גולדשטיין מנכ"לית הוט, אביה מגן מנכ"לית רשת מלונות פתאל, איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, נעם לאוטמן מנכ"ל דלתא, אורן שגיא מנכ"ל סיסקו, וענת גבריאל סגנית נשיא גלובלית ביוניליוור.

יזמות, הדור הבא

 מערכת אוטונומית לניקוי ותפעול של פאנלים בתחנות כוח סולאריות (של המיזם Soltrex); מערכת מזיגה אוטומטית תוך שבע שניות לאירועים המוניים, ללא צורך בכוח אדם או בכסף מזומן (של המיזם Chug); וקסדה קומפקטית מתנפחת לקורקינט (heddy) - אלה שלושת הזוכים הגדולים בתחרות הסטארט-אפים שקיים מועדון היזמות של המרכז הבינתחומי הרצליה.

לערב התחרות הגיעו יזמים, מנהלי קרנות הון סיכון ומשקיעים, ובהם אריאל כהן מייסד קרן ההון סיכון AnD Ventures, קרן קופילוב שותפה בקרן Firstime, אלעד שמש מייסד Together השקעות, היזם והמשקיע רן מגד, וד"ר יוסי מערבי הדיקן הנכנס של בית הספר ליזמות אדלסון. את הערב הנחתה אשת האסטרטגיה, הקריאייטיב והמיתוג, שרה מאיר.

מימין: שרה מאיר, יוסי מערבי, רן מגד, אלעד שמש, אריאל כהן וקרן קופילוב / צילום: טומי אורן
 מימין: שרה מאיר, יוסי מערבי, רן מגד, אלעד שמש, אריאל כהן וקרן קופילוב / צילום: טומי אורן

באירוע התחרו 18 סטארט אפים של סטודנטים ובוגרים טריים של הבינתחומי והטכניון, שניסו לתת מענה לכמה מהבעיות שהאנושות עדיין מתמודת עמן. למנצחים הוענקו פרסי פיתוח בשווי כולל של כ-150 אלף דולר, ושלושת הזוכים במקומות הראשונים גם יקבלו את ההזדמנות להשתתף בתוכנית היוקרתית של מכון מיראז’ בניו פורט ביץ’.

דלתא בשת"פ חדש | בלעדי

זמן לא רב אחרי שהודיעה על שיתוף פעולה לייצור הלבשה תחתונה עבור המותג אדידס, לגלובס נודע כי דלתא גליל חתמה על הסכם זכיינות גלובלי להלבשה תחתונה ובגדי ים עם המותג Wolford.

המותג האוסטרי מתמקד בנישת היוקרה, והוא נמכר ב-250 נקודות מכירה ב-45 מדינות. חברת וולפורד נסחרת בבורסה בווינה מאז 1995. על פי ההסכם, קולקציות וולפורד יושקו ברחבי העולם על ידי דלתא באביב/קיץ 2022 באמצעות חנויות הבוטיק של וולפורד, חנויות כלבו דוגמת גלרי לאפייט, קה-דה-וו וניימן מרקוס, ובפלטפורמות קמעונאיות מקוונות.

דלתא גליל משמשת כיצרנית ומפיצה עולמית של מוצרי הלבשה ממותגים ופרטיים, ובתחום ההלבשה התחתונה היא מייצרת גם עבור מותגים כמו ויקטוריה סקרט, קולומביה, לקוסט, הוגו בוס, טומי הילפיגר, קלווין קליין ואחרים.

לאחרונה פרסמה החברה את דוחותיה לרבעון הראשון של 2021, מהם משתקף גידול של 25% במכירות ל-416 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-15 מיליון דולר, לעומת הפסד של 30.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 מיכל רז-חיימוביץ'

חדשות טובות

אורן סמדג'ה, צבי נטע מנכ"ל קבוצת "מכשירי תנועה" נציגת צמיגי "ברידג’סטון בישראל", וטוהר בוטבול / צילום: מורג ביטן
 אורן סמדג'ה, צבי נטע מנכ"ל קבוצת "מכשירי תנועה" נציגת צמיגי "ברידג’סטון בישראל", וטוהר בוטבול / צילום: מורג ביטן

לקראת אולימפיאדת טוקיו, חברת ברידג'סטון ישראל מאמצת את הג'ודוקא הישראלי טוהר בוטבול עם השקעה של עשרות אלפי שקלים, סלקום מאמצת את הגולשת הפראלימפית שיינא וספי עם השקעה של עשרות אלפי שקלים עד לאולימפיאדה, וקבוצת שופרסל מעניקה לוועד האולימפי בישראל חסות בהיקף של 1.6 מיליון שקל.