משרד האוצר: הורים מחוסנים שילדיהם בבידוד יהיו זכאים לתשלום דמי בידוד

עובד שלא התחסן יהיה זכאי ל-50% מהשיפוי עבור ימי הבידוד, לעומת עובד שהתחסן • החקיקה החדשה טעונה אישור של הכנסת

אביגדור ליברמן, שר האוצר / צילום: Associated Press, Sebastian Scheiner
אביגדור ליברמן, שר האוצר / צילום: Associated Press, Sebastian Scheiner

משרד האוצר פרסם הערב (ה') תזכיר חוק המאריך את המתווה למימון היעדרות עובד בשל דרישה לבידוד.

הסדר השיפוי בגין ימי הבידוד הכולל תשלום שכר לעובד והתחלקות של המדינה והמעסיק בעלויות השכר (75% במימון המדינה לעזקים קטנים ו-50% לשאר העסקים), ימשך עד סוף ספטמבר השנה, כששר האוצר יהיה רשאי להמשיך את ההסדר בהתאם לצורך.

עוד במסגרת החקיקה, הארכת משך הזמן להגשת בקשה לשיפוי בגין ימי הבידוד ב-30 יום נוספים, כך שמעסיקים יוכלו לבצע זאת החל מאפריל, וזאת באמצעות הארכת האפשרות להגיש בקשה תוך 90 יום בחוק במקום 60 יום הקבועים בו. עובד יהיה זכאי למקסימום תשלום עבור 10 ימי בידוד, זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות לאפשרות קיצור השהות בבידוד.

עוד נקבע, כי עובד שלא התחסן ויהיה חייב בבידוד, יהיה זכאי ל- 50% מהשיפוי, לעומת עובד שהתחסן. הורים מחוסנים שילדיהם חייבים בבידוד יהיו זכאים להסדר (עד כה לא היו זכאים). ההטבה תינתן גם רטרואקטיבית, החל מינואר 2021, להורים שילדיהם היו בבידוד ועומדים בתנאים.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מסר על רקע פרסום תזכיר החוק כי "לראשונה ניתן מענה להורים מחוסנים ששהו עם ילדיהם בבידוד והתשלום יינתן באופן רטרואקטיבי מינואר 2021. הענקת רשת ביטחון לעסקים היא קריטית. נעשה כל שביכולתנו כדי שהעסקים לא יפגעו כלכלית מכניסת עובדיהם לבידוד".

החקיקה החדשה טעונה אישור של הכנסת.