רשות התחרות והשווקים בבריטניה עושה בעיות לגוגל ואמזון

הרשות פתחה בבדיקה רשמית נגד אמזון וגוגל לאחר שעלו טענות כי לא פעלו בצורה מספקת נגד ביקורות מזויפות

ג'ף בזוס / צילום: Shutterstock
ג'ף בזוס / צילום: Shutterstock

ביקורות שקריות ומזויפות של לקוחות על עסקים מהוות בעיה גדולה במסחר האלקטרוני. לכן, רשות התחרות והשווקים בבריטניה, ה-CMA, הודיעה היום (ו') כי פתחה בבדיקה רשמית נגד אמזון וגוגל לאחר שעלו טענות כי לא פעלו בצורה מספקת נגד ביקורות מזויפות.

הרשות החלה בחקירה הראשונית כבר במאי 2020, ולמעשה תבחן האם אמזון וגוגל עושות מספיק כדי לאתר ולהסיר ביקורות מזויפות מהזירות שלהן. הבדיקה תבחן בין היתר האם החברות מענישות מבקרים מזויפים על מנת להרתיע מפרסום ציונים מטעים. בין היתר, גם ציוניים חיוביים למוצרים על בסיס הטבות, זה משהו שצריך לטפל בו על פי ה-CMA.

הרשות לא החליטה אם אמזון וגוגל הפרו בפועל חוק להגנת הצרכן בשיטות שלהן, אבל אמרה שהיא תנקוט פעולות אכיפה אם יימצא הדבר כרלוונטי. "אנו חוקרים טענות כי אמזון וגוגל לא פעלו מספיק כדי למנוע או להסיר ביקורות מזויפות על מנת להגן על לקוחות ועסקים ישרים", אמר ד"ר אנדראה קוסצ'לי, מנכ"ל ה-CMA, והוסיף: "חשוב שפלטפורמות הטכנולוגיה הללו יקחו אחריות ואנו מוכנים לפעול אם נגלה שהם לא עושות מספיק".

רשות התחרות והשווקים חייבה בעבר את פייסבוק ו-eBay להסיר קבוצות וחשבונות שעסקו באופן מרכזי בפרסום ביקורות מזויפות למוצרים השונים. בחודש אפריל הודיעה הרשות כי פייסבוק הסירה אלפי קבוצות שעסקו בזה.