רשימת המינויים המלאה שאושרה על ידי הממשלה החדשה

הממשלה אישרה שורה של מינויים, שכוללים את מזכיר הממשלה ומנכ"לי המשרדים שכבר הוחלט על איושם • בנוסף, אושר מינויו של עמית איסמן לפרקליט המדינה, למרות שהשרות מרב מיכאלי, תמר זנדברג ופנינה תמנו שטה נמנעו בהצבעה • האלוף במיל' רוני נומה למפקח על הטיפול בקורונה בנתב"ג

עו"ד עמית איסמן. מונה לתפקיד פרקליט המדינה / צילום: לשכת עורכי הדין
עו"ד עמית איסמן. מונה לתפקיד פרקליט המדינה / צילום: לשכת עורכי הדין

הממשלה אישרה הבוקר שורה של מינויים לתפקידי מפתח: שלום שלמה מונה לתפקיד מזכיר הממשלה; יאיר פינס מונה לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה; נעמה שולץ לתפקיד מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי; רם בלניקוב למנכ"ל משרד האוצר; יאיר הירש למנכ"ל משרד הפנים; מוני מעתוק למנכ"ל משרד לשירותי דת; וערן דודי למנכ"ל משרד המשפטים.

בנוסף אושר מינויו של עו"ד עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה. עם זאת, השרות מרב מיכאלי, תמר זנדברג ופנינה תמנו שטה נמנעו בהצבעה במחאה על התבטאויות מיניות בוטות של איסמן בעת שכיהן בתפקיד פרקליט מחוז חיפה. שר המשפטים סער אמר כי מינוי איסמן ייחלץ את פרקליטות המדינה מתקופה ממושכת של יותר משנה וחצי שבה תפקיד פרקליט המדינה לא היה מאויש. הוא הזכיר שוועדת האיתור למשרה המליצה פה אחד על איסמן.

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע גם על מינויו של האלוף במיל' רוני נומה לעניין המאבק בכניסת נגיף הקורונה לישראל דרך מעברי הגבול, בדגש על נתב"ג. המינוי הוא על רקע הכשלים והבעיות שהתגלו בטיפול בנכנסים וביוצאים בשדה התעופה, התורים והלחץ בבדיקות, היעדר בקרה ופיקוח מספיקים שגרמו בין השאר להתפשטות הזן ההודי של הנגיף. נומה היה פרויקטור הקורונה בחברה החרדית ולפני כן, בחודשים הראשונים של המגפה, מונה על ידי עיריית בני ברק לפרויקטור מיוחד - שם טיפל בין השאר בפינוי חולים ומבודדים, מתן שירותים למשפחות שנותרו בבתים ועוד.

בנט אמר כי "דרך נתב"ג היה את המחדל הגדול, שהביא לפגיעה וגם למותם של אלפי ישראלים, ואנחנו מבינים זאת. לכן, החלטנו למנות מנהל מיוחד לטיפול במעברים ולמניעת הכניסה של הנגיף הזה ושל וריאנטים ונגיפים עתידיים מהעולם לתוך ישראל. ישראל שאין לה המון מעברים, למעשה היא מעין מדינת אי - אין סיבה שלא נוכל להגן על עצמנו גם אם לא יהיה חיסון".

"גיבוש תוכנית לאומית למאבק בפשיעה במגזר הערבי"

בנאומו בפתח הישיבה התייחס בנט לאלימות בחברה הערבית והרצח המשולש של משפחת ג'ארושי אתמול בגליל. "במהלך השבת, אירע עוד רצח קשה במגזר הערבי. הורים ובתם בת ה-16 נרצחו לאור יום ע"י מתנקשים. מדובר ברצח נוראי. בנגב, במהלך סוף השבוע, אישה מהמגזר הערבי נרצחה והבוקר נרצח אדם בלוד. מתחילת השנה נרצחו עשרות בני אדם במגזר הערבי", אמר בנט. "האלימות במגזר הערבי היא מכת מדינה שהוזנחה במשך שנים רבות. על כתפינו מוטלת האחריות להילחם בזה. זו משימה לאומית. שוחחתי הבוקר עם השר לביטחון הפנים, וסיכמנו על גיבוש תוכנית לאומית למאבק בפשיעה במגזר הערבי, בהקדם האפשרי". נציין כי מדובר בתכנית שהוכנה על ידי ועדת מנכ"לים בממשלה הקודמת - ונמצאת גם בהסכמים הקואליציוניים עם רע"מ.

בעניין הקורונה אמר בנט כי "בשבוע האחרון יש עלייה במספר המאומתים בישראל, וצריך לומר, אין עלייה מקבילה במספר המאושפזים. אבל, צריך לדעת, וריאנט הדלתא כן פוגע באנשים לא מחוסנים. לכן, הגישה שלנו פשוטה: מקסימום הגנה על אזרחי ישראל, עם מינימום פגיעה בשגרה ובמשק בישראל. מסכות במקום הגבלות. חיסונים במקום סגרים. וריאנט הדלתא, כאמור, מדבק ב-50% יותר אבל אנחנו יודעים שהחיסון עובד. הוא פשוט עובד. מי שיכול להתחסן ולא עושה את זה, פשוט מסכן את עצמו, וגם את הסביבה. בשבוע האחרון, הצלחנו להכפיל פי שלושה את קצב ההתחסנות היומי, מכ-3,000 מתחסנים ביום לעשרת אלפים. זה לא מספיק. אנחנו רוצים עכשיו להכפיל פעם נוספת פי שלושה ולהגיע ל-30 אלף ביום, וזה אפשרי. צריך לדעת שזה אפשרי". בנט חזר על קריאתו לעטות מסכות, ולצאת להתחסן לרבות בני נוער.