בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; חברות הטכנולוגיה חיזקו את מדד הנאסד"ק

הדאו ג'ונס נחלש, הנאסד"ק התחזק בכ- 1% • חברות הטכנולוגיה הובילו את העליות, בראשן אנבידיה, מארוול ואינטל • לראשונה פייסבוק ננעלה בשווי של יותר מטריליון דולר • האת'ריום מטפס לרמה של 2,100 דולר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:02

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, כאשר הדאו ג'ונס איבד 0.4% אך הנאסד"ק התחזק בקרוב ל-1% וה- S&P 500 ב-0.2%.

פייסבוק זינקה כ-4% לאחר שדווח שנדחתה תלונה על כוחה המונופוליסטי. לראשונה, החברה מסיימת יום מסחר בשווי שוק של יותר מטריליון דולר.

עוד עליות נאות נרשמו אצל אנבידיה, מארוול טכנולוג'י , זום, אטסי  ואינטל . מנגד, ירידות בולטות נרשמו אצל בואינג, שברון, אמריקן אקספרס, בוקינג , ביוג'ן וקרניבל . רויאל קריביאן  דיווחה על חזרה לפעילות לראשונה מאז בוא הקורונה והצהירה על הגבלת גישה ללא מחוסנים - ונפלה.

בשוק הקריפטו נרשמו עליות מתונות לאורך היום, בעוד שהאת'ריום זכה לעלייה מרשימה יותר של 14% והוא כעת נסחר ברמה של 2,100 דולר. הביטקוין עדיין נע סביב 34 אלף דולר.

22:35

מניית פייסבוק מזנקת קרוב ל-5% לאחר שדווח כי בית משפט פדרלי במחוז קולומביה דחה את התלונה של נציבות הסחר הפדרלית(ה-FTC ) נגדה. התלונה אמורה להציג שלפייסבוק יש יתרון משמעותי בשוק וכי היא מחזיקה בכוח מונופוליסטי בשוק. 

21:50

המסחר בוול סטריט מתקיים עדיין במגמה מעורבת, עם ירידה של 0.5% לדאו ג'ונס ועלייה של 0.7% לנאסד"ק. גם ה-S&P 500 עבר לעליות קלות.

מבין הישראליות, בולטת לחיוב פריון נטוורק שממשיכה את המגמה החיובית מהבורסה בת"א ומזנקת גם בוול סטריט כ-17%. עוד עולות סיירן , מיי סייז , אורמד , פלוריסטם , גלובל-אי אונליין , אופקו הלת' ונייס . מנגד,  צים  צונחת 8%, סימילרווב וקמהדע  נסוגות 4.3%,  וויקס   מאבדת 1.5%.

20:25

המסחר בנפט ממשיך להתנהל בירידות. הן נפט מסוג WTI והן נפט מסוג ברנט משילים 1.8%, לרמה של 72.7 דולר ו-74 דולר לחבית בהתאמה. הגז הטבעי מתחזק ב-2.5%.

בהתאם ממשיכות הירידות בסקטור האנרגיה בוול סטריט. אקסון משילה 2.9%, שברון 3.3%.

19:30

המסחר בוול סטריט ממשיך במגמה מעורבת, כאשר הדאו ג'ונס יורד 0.6% והנאסד"ק עולה 0.8%.

עליות בולטות נרשמות במניות אטסי (5.7%),  זום  (5.5%), אנבידיה (5%) ואינטל  (3%). מנגד, בואינג ממשיכה לרדת 3.5%, שברון , ביוג'ן  ואמריקן אקספרס  משילות 2.9%, ויזה ו-וולט דיסני  מאבדות 1.8%.

חברת הקרוזים רויאל קריביאן  נסוגה 6.1% לאחר שדיווחה שתחזור לפעילות ב-2 ביולי, לראשונה מאז התפשטות המגפה, והציגה תוכנית שלפיה לא מחוסנים יקבלו גישה מוגבלת לחלקים נרחבים בספינה.

18:35

נעילה שלילית באירופה. מדד הקאק איבד 1%, הפוטסי השיל 0.9% והדאקס נפרד מ-0.4%. גם בבורסות מילאנו ומדריד נרשמו ירידות גדולות.

בגרמניה הדויטשה בנק איבד 1.9% במחזור מסחר גבוה, ונרשמו ירידות בולטות גם אצל דיימלר, BASF ובאייר. 
בלונדון נרשמו ירידות גדולות לוודאפון (1.9%-), לוידס (1.4%-), רולס רויס (5%-), בריטיש טלקום (2.3%-) וברקליס (1.9%-).

בוול סטריט נמשך המסחר המעורב. דאו ג'ונס מאבד 0.6% בעוד הנאסד"ק מתחזק באותו שיעור, ורושם רמת שיא. ה-S&P 500 נסחר ביציבות, הראסל 2000 משיל 1%.

בואינג  מאבדת 3% לאחר שדווח שרשות התעופה הפדרלית בארה"ב (FAA) לא תאשר את הפעלת מטוסי ה-777X שלה, שנועדו לטיסות ארוכות, לפחות עד אמצע-סוף שנת 2023. 

17:00

וול סטריט עברה למגמה מעורבת, כאשר הדאו ג'ונס מאבד כ-0.3%, נאסד"ק עולה 0.6% ו-S&P 500 נסחר בחוסר יציבות, עם תנודות קלות מטה ומעלה.

בעוד מחיר הנפט נופל בכ-1% (ל-73 דולר לחבית נפט מסוג WTI או 75 דולר לחבית נפט מסוג ברנט), גם חברות האנרגיה מאבדות גובה בהובלת אקסון ושברון - שמשילות 2.2%.

פיוניר, שזהו יום המסחר הראשון שלה בנאסד"ק, עולה כ-2.2%. רדהיל  דיווחה שתרופת opaganib שהיא מפתחת פעילה נגד וריאנטים רלוונטיים של קורונה, אך זוכה לעלייה קלה בלבד של כ-0.6%.

16:30

וול סטריט נפתחה בירוק, עם עלייה של 0.6% לנאסד"ק ושל 0.1% ל-S&P 500. הדאו ג'ונס נחלש קלות. בולטות בפתיחת המסחר אנבידיה  שמתחזקת ב-3%, אפלייד מטריאלס  שעולה 2.4% וזום  שמוסיפה 2.1%.

בבורסות אירופה המסחר מתנהל באופן מעורב. הדאקס הגרמני מתחזק בקרוב ל-0.2% בעוד שהקאק הצרפתי יורד בשיעור דומה. הפוטסי נחלש ב-0.3%, יורו סטוקס הכלל אירופי משיל 0.1%.

בלונדון נרשמות ירידות גבוהות אצל וודאפון, אינטרנשיונל קונסולידייטד, רולס רויס ובריטיש טלקום. בגרמניה הדויטשה בנק נחלש 0.4% במחזור מסחר גבוה.

14:10

חברת גילת  הודיעה היום כי קיבלה הזמנות בהיקף של 9 מיליון דולר לתמיכה ב-Gateways של קבוצות לוויינים במסלול לווייני נמוך ( (LEO. חברת הבת של גילת, Wavestream, נבחרה לספק מערכות מגברי מצב מוצק (SSPAs)עבור מפעילת לוויין מובילה לתמיכה ב-Gateways של קבוצת לוויינים במסלול לווייני נמוך. ההזמנות התקבלו כחלק מחוזה עליו דיווחה החברה בעבר.

בפעם השלישית תוך פרק זמן קצר, חברת פריון נטוורק  מעלה את התחזית השנתית שלה. החברה פרסמה היום נתונים ראשוניים מדוחות הרבעון השני, בו היא צפויה לרשום הכנסות של 105 מיליון דולר - צמיחה של 74% מהרבעון המקביל ושל 17% מהרבעון הקודם, וגבוה ב-9.5% מתחזיות האנליסטים. ה-EBITDA המתואם הרבעוני (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יגיע ל-13.5 מיליון דולר, לעומת 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-8.8 מיליון דולר ברבעון הקודם. הדוחות המלאים יפורסמו ב-3 באוגוסט. 

12:00

ירידות קלות בבורסות אירופה. גם מחיר הנפט בירידה קלה - חוזה על נפט מסוג ברנט נסחר ברמה של 76 דולר לחבית. הכלכלן הראשי של לאומי, גיל בפמן, מציין בסקירתו השבועית כי "סיום סבב השיחות השישי בין המעצמות, בהובלת ארה"ב, לבין איראן ללא הסכמות על חידוש הסכם הגרעין והסרת הסנקציות מעל סקטור האנרגיה של איראן, הביא לעלייה מחודשת של מחיר הנפט בראשית השבוע האחרון".

לדבריו, "עליית מחירי הנפט הנוכחית - שנמשכת באופן רצוף מאז תחילת מאי 2021 - לא הביאה לעלייה משמעותית בהשקעות. זאת, בשל העדפת החברות לחלק דיבידנדים לבעלי המניות לצד שמירה על מזומנים וכיסוי חובות. מספר בארות הנפט החדשים עלה אמנם מהשפל בו הוא היה ב-2020, אך העלייה מתונה מאוד ויש עוד מקום לגידול נוסף במספר הבארות החדשים במידה וחברות האנרגיה יחליטו על הגדלת ההשקעות. החלטה שכזו עשויה להתקבל בשנת 2022, במידה ומחירי הנפט יישארו יציבים סביב רמתם הגבוהה".

10:15

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות.

08:20

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות.

בגזרת הסחורות, חוזה על נפט מסוג ברנט רושם ירידה קלה ונסחר על 76.1 דולר לחבית. הזהב מנגד נסחר בעלייה קלה ל-1,781 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נמשכת התנודתיות הגבוהה. לאחר עליות חדות אתמול, הביטקוין ממשיך בהתקדמות ונסחר כעת ברמה של 34,600 דולר, האת'ריום מזנק בכ-8% ל-1,970 דולר.

בסקירתו השבועית צופה האסטרטג הטכני של אופנהיימר המשך מגמת העלייה בשוק המניות האמריקאי, בהתבסס על תבנית התנהגות חזקה בחודש יולי ולאור פריצת רמות התנגדות חשובות. 

להערכתו של ארי ואלד, שבירת שיא חדש במדד ה-S&P 500 מחזקת את מגמת העליה בשוק המניות בארה"ב, ונתמכת בגורמים עונתיים. היסטורית, בחודש יולי נוטה המדד להציג תשואה חיובית ממוצעת של 1.5% במצב מגמה חיובית בשוק. בהסתכלות על אפיקי המומנטום בשוק, מציין ארי ואלד את הסקטורים של הפיננסים, התעשיה וצריכת המותרות בתור מוקדי המומנטום החזק, זאת לעומת הסקטורים של הבריאות, הטכנולוגיה והנדל"ן שמציגים חולשה יחסית במדדי המומנטום.